کد خبر:37996
پ

مدیرکل غله و بازرگانی استان همدان از نصب دستگاه کارتخوان هوشمند در ۹۵ درصد از نانوایی‌های استان خبر داد و گفت: در مرحله اول هوشمندسازی یارانه نان، ۹۵ درصد از نانوایی‌های استان همدان به دستگاه کارتخوان مجهز شدند.

به گزارش روزانه نیوز،مسعود بکایی گفت‌: با بیان اینکه ماهانه حدود ۱۵ هزار تن آرد در استان همدان توزیع می‌شود، اظهار کرد: ۱۸۳۱ نانوایی در سطح است که در حال حاضر تخصیص آرد نانوایی‌ها براساس تراکنش کارتخوان‌ها نیست چراکه در مرحله تست و آزمایش است و فعلاً سهمیه‌بندی قبلی انجام می‌گیرد.

وی درباره فروش آرد خارج از شبکه، تصریح کرد: در صورتی‌که تراکنش‌های بیش از حد کشیده شده که برخورد شده و حتی سهمیه آنها هم قطع شده است.

بکایی بیان کرد: در حال حاضر بانک سپه طرحی برای هوشمندسازی پرداخت یارانه آرد و نان را پیگیری می‌کند و همه نانوایی‌ها موظف هستند فقط از کارتخوان بانک سپه استفاده کنند. دولت هم بخشی از تأمین یارانه‌ها را از طریق این کارتخوان‌ها انجام می‌دهد بنابراین اگر نانوایی‌ها استفاده نکنند به ضرر خودشان است.

مدیرکل غله و بازرگانی استان همدان متوسط سرانه مصرف نان در استان همدان را هشت کیلوگرم دانست و یادآور شد: در برخی از شهرستان‌ها مانند رزن، کبودراهنگ و فامنین که تراکم جمعیت روستایی بیشتر است، سهمیه سرانه مصرف نان بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه آرد نانوایی‌ها متناسب با تراکم جمعیتی، تعداد نانوایی‌های موجود، رضایتمندی مردم و کیفیت پخت نان اختصاص می‌یابد، ادامه داد: در حال حاضر سهمیه آرد نانوایی‌ها هفت کیسه در روز است که در نقاطی که جمعیت بیشتر باشد، ۱۰ کیسه آرد داده می‌شود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید