کد خبر:50945
پ

دادستان عمومی استان همدان گفت: نیروگاه جز صنایع حیاتی کشور است و به تنهایی باعث به وجود آمدن فروچاله ها نیست.

به گزارش روزانه نیوز، عباس نجفی در دیدار با عبدالمجید دیناروند مدیر عامل نیروگاه شهید با بیان اینکه ما در تلاش هستیم کمک کنیم موانع در نیروگاه شهید مفتح برداشته شود اظهار کرد: ما باید به مردم اطلاع رسانی کنیم که نیروگاه به تنهایی باعث آلودگی نیست و کمبود آب‌های زیرزمینی از نبود بارش باران در این سال‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی نیروگاه ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند، تبیین کرد: باید واقعیت های موجود را به مردم اطلاع رسانی کنیم.

دادستان عمومی استان همدان با تأکید بر اینکه لازم است به آلودگی زیست محیطی توجه کنیم و از سوخت های جایگزین استفاده کنیم گفت: باید همت کنیم آلودگی را کمتر کنیم و تاجایی که امکانش هست ما نیز کمک خواهیم کرد.

نجفی با بیان اینکه نیروگاه جز صنایع حیاتی کشور است که مصرف و تولید برق در سطح کشور نیز انکار ناپذیر است عنوان کرد: اهمیت نیروگاه نیز بر کسی پوشیده نیست، اما نیروگاه‌های جدیدی هستند که فقط از گاز استفاده میکنند که می‌شود جایگزین شود.

دادستان همدان یادآور شد: در حوزه های مختلف مشکلاتی نیز هست که تببین نمی‌شود و کارهایی که انجام می‌شود به درستی انتقال داده نمی‌شود، مردم ما باید بدانند و توجیه شوند که نیروگاه به تنهایی باعث به وجود آمدن فروچاله ها نیست.

نیروگاه مفتح کنترل شده مازوت سوزی می‌کند

در ادامه مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح ضمن ارائه گزارشی از روند تولید برق و میزان مصرف سوخت و منبع تأمین آب مورد نیاز این نیروگاه اظهار داشت: از سال ۱۳۹۴حدود ۲۷حلقه چاه را به حالت تعلیق درآوردیم و از پساب فاضلاب استفاده کردیم بنابراین روند کاهش سفره‌های زیرزمینی متوقف نشده اما آمار آب منطقه ای نشان می‌دهد که مقصر اصلی نیروگاه شهید مفتح نیست.

عبدالمجید دیناروند عنوان کرد: نیروگاه‌های محدودی در کشور هستند که می‌توانند کنترل شده مازوت را بسوزانند که نیروگاه شهید مفتح یکی از این نیروگاه‌ها است.

وی افزود: ما در کبودراهنگ دستگاه سنجش آلایندگی داریم که سال گذشته فقط یازده روز را آلوده نشان داد و آن هم با ذرات گرد و غبار نه ذرات آلودگی مازوت.

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح ادامه داد: نیروگاه در این چند سال احتراق را تنظیم کرد، بهسوزی را در پایش صد در صد قرار داد و با پساب تصفیه شده فعالیت کرد و حتی از پسابِ پساب برای آبیاری هزاران درخت استفاده می‌کنیم.

دیناروند با بیان اینکه این نیروگاه ۴سال است که در کشور رتبه اول را دارد گفت: در راستای حفظ محیط زیست بیش از ۱۳۰ هزار اصله درخت کاشته شده که نشان از حساسیت ما برای سلامت منطقه و زیست بوم دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید