کد خبر:50960
پ

فرماندار همدان گفت:  هم افزایی دولت و مردم راهکار تحقق جهش تولید است.

به گزارش روزانه نیوز، مسلم مخفی در جلسه با دستگاه‌های حوزه اقتصادی شهرستان همدان گفت:  انتخاب شعار جهش تولید با مشارکت مردم بیانگر اهمیت تولید و نقش حیاتی مشارکت مردم در تحقق این هدف ملی است.

وی با بیان اینکه در تمام مکاتب توسعه محور جهان امروز مردم عنصر اصلی و محوری تولید محسوب می‌شوند، گفت: ما در انقلاب اسلامی این تجربه را داشته ایم که حضور مردم در تنگناها راهگشا بوده است .

فرماندار همدان با بیان اینکه امسال شروع برنامه هفتم توسعه را نیز شاهد هستیم، گفت: هدف کلی برنامه هفتم شکوفایی اقتصادی بر مبنای عدالت است.

مخفی افزود: مشارکت مردم یعنی حضور احاد مردم در عرصه اقتصاد و  این حضور هنگامی محقق می‌شود که بتوانیم اعتماد عمومی را به سیستم اقتصادی و بانکی احیا کنیم.

وی گفت:  اساساً چون محصولات ما به صورت خام فروشی عرضه میشود لذا ظرفیت تحریم پذیری بالایی دارد،  تنوع و افزایش تولید می‌تواند این نقیصه را تا حدود زیادی جبران کند.

فرماندار همدان گفت:  جهش تولید و ایجاد اشتغال حل کننده بزرگترین دغدغه امروز ما یعنی مشکلات جوانان و مسائل اجتماعی آنان است .

مخفی افزود: مسئله اصلاح الگوی کشت، افزایش تولید گوشت قرمز،  توجه به مسئله تعاون در حوزه تولید، همراهی و کمک بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال, توجه به مشاغل خانگی و صنایع دستی ، ایجاد بازارچه‌های فروش صنایع دستی، حمایت از گلخانه‌ها و تلاش در راستای تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت بیش از ۶۰ در صد می تواند کمک کند تا شعار سال در شهرستان محقق شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید