کد خبر:50796
پ

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان گفت: ۴۹ هزار نفر طی سال گذشته با شرکت در دوره های آموزشی، مهارتی های فنی و حرفه ای را در آموزشگاه‌های آزاد و مراکز دولتی استان فرا گرفتند.

به گزارش روزانه نیوز،وهب مختاران،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهارکرد: طی این مدت ۲۱ هزار و ۵۷۴ نفر دوره در آموزشگاه های آزاد شامل ۱۳ هزار و ۷۳۷ نفر دوره برای زنان و هفت هزار و ۸۳۷ نفر دوره برای مردان برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸ مرکز ثابت و چهار شعبه سیار دولتی در این استان، گفت: پارسال در مجموع ۲۷ هزار و ۴۳۶ نفردوره آموزش‌های مهارتی برای ۱۴ هزار و ۹۶۵ نفر از مردان و ۱۲ هزار و ۴۷۱ نفر از زنان در قالب بیش از ۵۰۰ حرفه در مراکز دولتی این استان ارایه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان به خدمات ارایه شده این دستگاه از حیث نفرساعت نیز اشاره کرد و یادآور شد:پارسال پنج میلیون و ۷۹۰ هزار و ۳۷۲ نفر ساعت و ۲۷ هزار و ۴۳۶ نفر دوره آموزش مهارتی در بخش دولتی به مهارت حویان ارائه شد.

مختاران گفت: در آموزشگاه های آزاد همدان نیز پنج میلیون و ۵۴ هزار و ۸۶۳ نفر ساعت برای سه میلیون و هفت هزار و ۲۹۵ نفر زن و ۲ میلیون و ۴۷ هزار و ۵۶۸ نفر مرد برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ گروه‌ هدف از آموزش های سازمان فنی و حرفه‌ای بهره مند شدند،اظهار کرد: دوره های آموزش‌ی این سازمان قشرهای مختلف شامل دانش آموزان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و بنگاه‌های اقتصادی و متقاضیان مهارت آموزی، آموزش در محیط کار واقعی، معتادین بهبود یافته، نیروی‌های مسلح، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیدگان اجتماعی را پوشش می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان، فعالیت این مراکز را فرصتی برای جوانان جویای کار و فاقد شغل دانست و خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه ای استان همدان، افزایش توانمندی های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا را برای متقاضیان آموزش های مهارتی در اولویت قرار داده است.

مختاران تصریح کرد: جوانان جویای کار و افراد فاقد شغل می‌توانند از منابع، امکانات و ظرفیت های موجود این مراکز برای یادگیری رشته های فنی و حرفه ای از جمله جوشکاری، اتومکانیک، تراشکاری، تاسیسات، لوازم خانگی، و برودتی،برق، کشاورزی ،برق الکترونیک، صنایع دستی و هنری،مالی و بازرگانی و فناوری اطلاعات بهره مند شوند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید