کد خبر:29467
پ

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران گفت: مطالبات جامعه کارگری در راستای امنیت شغلی است و اگر امنیت شغلی نیروی کار حفظ شود می توان بسیاری از مشکلات آن ها را مرتفع کرد و شاهد افزایش رونق تولید در چرخه اقتصاد بود.

به گزارش روزانه نیوز محمد رضا تاجیک با اشاره به انتظارات جامعه کارگری از دولت آینده افزود: در چهار سال آینده باید به جامعه کار و تولید بیشتر توجه کنیم و از رئیس جمهور بعدی توقع داریم که تمرکز خود را روی جامعه کارگری که اکثریت کشور را تشکیل می‌دهند، بگذارد.

وی اضافه کرد: در چند سال گذشته بیشتر شعار‌های سال اقتصادی و بر محور تولید بوده است و مقام معظم رهبری نسیت به ضرورت توجه به مباحث رونق تولید و اشتغال و معیشت کارگران و اقتصاد کشور در چند سال گذشته بار‌ها تذکر دادند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید طرحی در حمایت از تولید و اشتغال جوانان ارائه دهد و توقع داریم در مناظرات، بیشتر در مورد مباحث اقتصادی، تولیدی و اشتغال جوانان و معیشت کارگران که دغدغه خانواده‌ها است، بحث شود و رویکرد‌ها به این سمت و سو باشد.

دولت آینده تکلیف پرداخت مطالبات تامین اجتماعی را روشن کند

تاجیک با اشاره به بحث مستمری‌ها و حقوق بازنشستگان، بیمه بیکاری و پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی توسط دولت افزود: مطالبات هنوز به طور کامل وصول نشده است لذا دولت آینده باید تکلیف پرداخت مطالبات تامین اجتماعی را روشن کند.

وی با اشاره به اجرای صحیح قانون کار در راستای تامین معیشت و مطالبات کارگران از دولت  تصریح کرد: متاسفانه طی این سال‌ها اجرای صحیح تبصره یک و دو ماده ۴۱ قانون کار را از سوی دولت‌ها شاهد نبودیم و دولت‌ها از اجرای آن شانه خالی کرده اند و اگر به ماده ۴۱ طی این سال‌ها به درستی اجرا می‌شد کارگران مشکل معیشتی نداشتند و در حال حاضر کارگر ۵۰ درصد هزینه زندگی خود را به عنوان دستمزد دریافت می‌کند.

این فعال کارگری ادامه داد: رعایت اصل ۴۳ و ۲۹ قانون اساسی وظیفه تمام دولت‌ها است و تامین کار برای همه آحاد جامعه مانند مسکن، آموزش رایگان و تامین اجتماعی بر عهده دولت‌ها است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور آینده باید نقش حمایتی خود را نسبت به مساله اشتغال، امنیت شغلی، معیشت و مسکن کارگران بیش از پیش نشان بدهد./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید