کد خبر:29235
پ

وزیر نیرو به همکاری با نیروی انتظامی برای برخورد با این نوع استخراج کنندگان رمز ارز خبرداد و گفت: استخراج قانونی رمزارزها اگر با مجوز باشد به معنای صادرات قانونی انرژی است که انجام می شود.

به گزارش روزانه نیوز «رضا اردکانیان» روز یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی افزود:استخراج غیر قانونی رمز ارزها، صادرات انرژی به صورت پنهانی و قاچاق است.

وی اضافه کرد: از تیر پارسال تا فروردین ۱۴۰۰ سیر کشف دستگاه های غیر قانونی روبه افزایش بوده به گونه ای که فقط در فروردین دو هزار و ۶۶۱ مرکز شناسایی شده و ۱۷۵ هزار دستگاه ضبط شده که مشمول ترتیب های قانونی هستند.

۱۰ درصد انرژی مصرفی تولید رمزارزها در جهان مربوط به ایران است

وزیر نیرو  با بیان اینکه استخراج غیرقانونی رمزارزها یکی از عوامل افزایش میزان مصرف برق است، افزود:  دستگاه هایی که باید در فضای باز بوده و مداوم خنک سازی شوند به انبارهای متروکه، کارخانه های فرسوده، مکان های مسقف برده می شود که خنک‌سازی آنها نیازمند استفاده بیشتر از دستگاه‌های سرمایشی است که همین امر به مصرف بی رویه برق دامن می زند.

اردکانیان تصریح کرد: براساس آخرین گزارش مراجع جهانی ۱۰ درصد انرژی مصرفی تولید رمزارزها در جهان مربوط به ایران است و این یعنی حداقل 2 هزار مگاوات صرف تولید رمزارز می‌شود، در حالی که مطابق مصوبه هیات وزیران آن تعدادی که مجوز گرفته‌اند ۳۲۱ مگاوات بیشتر نیست. لذا انتظار می‌رود به زودی در این باره تدابیری با هماهنگی‌ دستگاه‌های مربوطه اندیشیده شود./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید