کد خبر:17779
پ

وزیر نیرو با اشاره به بهره‌برداری از ۶ نیروگاه از ابتدای امسال تاکنون، گفت: ۹ نیروگاه دیگر نیز تا پایان سال جاری وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

به‌گزارش روزانه نیوز به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «رضا اردکانیان»با بیان اینکه در سال جهش تولید صنعت زیربنایی، انرژی بیشتری را عرضه کرد، افزود: در تابستانی که پشت سر گذاشته شد خاموشی نداشتیم و صادرات انرژی هم خوب بود و میزان انرژی که به بخش صنعت داده شد ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

 

اردکانیان با بیان اینکه علاوه بر ساخت نیروگاه، به یک عادت و تمرین جدیدی نیز مجهز شدیم، اضافه کرد: دستگاه‌های سرمایشی و سایر دستگاه‌های انرژی‌بر را در ساعت‌های اوج بار توانستیم مدیریت کرده و با همکاری مصرف‌کنندگان از یک سرمایه‌گذاری جداگانه و بیشتر بی‌نیاز شویم و به جای این، سرمایه گذاری در بخش‌های دیگر به‌ویژه در بازسازی شبکه‌های فرسوده مصرف شود.

 

مدیرکل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و کنترل پروژه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) گفته بود: هشت نیروگاه شامل پنج نیروگاه خورشیدی، ۲ نیروگاه برق‌آبی کوچک و یک نیروگاه بازیافت تلفات حرارتی تا پایان آذرماه به نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور اضافه خواهد شد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید