کد خبر:18817
پ

مجری پروژه روستا بازار وزارت جهاد کشاورزی از طرح عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و حذف واسطه‌های غیر ضرور به منظور افزایش قدرت خرید خانوار خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز صدرا علی اکبرخانی با اشاره به اجرای طرح روستا بازار برای عرضه محصولات کشاورزی افزود: با توجه به اختلاف قیمت از تولید تا مصرف ناشی از وجود واسطه‌های غیر ضروری در نظر داریم که با اجرای طرح مزرعه تا سفره محصولات کشاورزی را مستقیم در بازار عرضه شود.

 

 

وی با تاکید بر همکاری دستگاه‌های ذی ربط نظیر شهرداری و اصناف در اجرای این پروژه اضافه کرد: با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول، محصولات کشاورزی به سبب برخورد با سوداگران و واسطه‌های غیر ضروری ۳۰ درصد کمتر از بازار عرضه می‌شود که با این وجود قدرت خرید خانوار افزایش خواهد یافت.

 

 

مجری پروژه روستا بازار وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با همکاری پشتیبانی امور دام کار را به صورت پایلوت در شرق تهران آغاز می شود و پس از آن، این طرح در مناطق دیگر هم به اجرا در خواهد آمد.

 

 

اکبرخانی گفت: اگر شرایط کرونا اجازه می‌داد، اجرای پایلوت آن تاکنون شروع شده بود، اما به سبب شرایط و محدودیت‌های فعلی پیش‌بینی می‌شود که در ماه آتی  این کار آغاز شود و در گام بعدی هم در سایر نقاط این امر اجرا می‌شود.

 

 

وی افزود: در طرح روستا بازار تمامی اتحادیه‌های تولیدی موظفند محصولات خود را توزیع کنند، اتحادیه مرکزی تعاون روستایی هم غلات را در این مراکز عرضه می‌کند و با این وجود محصولات کشاورزی با قیمت‌های پایین‌تر از بازار به دست مصرف‌کننده می‌رسد./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید