کد خبر:20743
پ

رئیس جمهور گفت: مردم از تلاش‌ها برای تولید واکسن کرونا در داخل و یا تهیه آن از خارج کشور اطمینان داشته باشند.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از صدا و سیما روحانی در ادامه سخنانش پس از جلسه سران سه قوه، با اشاره به اینکه در پایان این جلسه به موضوع واکسن کرونا پرداخته شد، افزود: یک دو قطبی و بحث‌هایی درجامعه در این مورد به وجود آمده که این بحث‌ها نه سازنده، نه درست و نه مفید است.

رئیس جمهور گفت: برای اینکه مردم ما توجه داشته باشند، ما از چندطریق دنبال تهیه واکسن کرونا هستیم.

آقای روحانی افزود: اولین روش، تهیه واکسن داخلی است که تقریباً در سه مرکز علاوه بر برخی مراکز دیگر در این زمینه مشغول فعالیت هستند، اما عمدتاً دو موسسه بزرگ در مسیر تهیه واکسن کرونا هستند و کمک‌های لازم به این موسسات انجام می‌گیرد که امیدواریم موفقیت لازم را بدست بیاورند.

رئیس جمهور گفت: مسیردوم ما؛ ساخت واکسن با یک کشور دیگر است که ما همکاری‌ها را با هم شروع کردیم و انجام می‌دهیم و این واکسن در نهایت ساخت دو کشور خواهد بود.

آقای روحانی افزود: مسیر سوم؛ خرید واکسن از خارج است یکی از طریق سازمان بهداشت جهانی است که ما برای تامین مالی و برای اینکه پول را به حسابشان واریز کنیم، اقدامات لازم را انجام دادیم و این مسیر درحال انجام است.

رئیس جمهور همچنین گفت: در عین حال با یکی دو کشور هم در حال مذاکره هستیم که از آن‌ها هم واکسن خریداری کنیم.

آقای روحانی تاکید کرد: مردم ما اطمینان داشته باشند اگر واکسنی از خارج خریداری کنیم با اطمینان کامل این کار را خواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود: در واکسن تولید داخل هم زمانی مجوز استفاده صادر خواهد شد که ما به اطمینان کامل برسیم مراحلش را طی کند.

آقای روحانی ابراز امیدواری کرد: مردم ما همانگونه که با آرامش و با اجرای دستور العمل‌های بهداشتی مسیر مقابله با بیماری کرونا را به خوبی طی کردند باز هم همین مسیر را طی کنند و مطمئن باشند که سلامت مردم به عنوان مهمترین اصلی‌ترین موضوع برای دولت و همه مسئولان است.

رئیس جمهور گفت: در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم چند مورد برای ما مهمتر است، به طوری که سلامت مردم موضوع اول برای ماست، شکست تحریم موضوع دوم است و معیشت مردم موضوع سوم است و ان شاءالله هر سه موضوع را ما ادامه می‌دهیم با دو قوه دیگر هم همکاری و هماهنگی کامل را انجام می‌دهیم./صدا و سیما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید