کد خبر:24296
پ

 دارنده مدال جهانی مسابقات پارادوومیدانی سال ۲۰۲۱ امارات گفت: یک روز قبل از مسابقه به امارات رسیدم  و تنها یک جلسه تمرین کردم اما با همان شرایط ضمن رکوردشکنی، مدال طلای جهان را کسب کردم.

به گزارش روزانه نیوز «حامد امیری» در روز نخست مسابقات جهانی امارات در پرتاب نیزه کلاس ۵۳/۵۴ با ثبت رکورد ۳۰ متر و ۹۶ سانتی‌متر در جایگاه نخست قرار گرفت. در این رشته ورزشکارانی از یونان و اسلواکی به ترتیب دوم و سوم شدند.  امیری ضمن کسب نشان طلا، رکورد خود را نسبت به مسابقات جهانی ۲۰۱۹ امارات یک متر و ۳۰ سانتی‌متر افزایش داد.

او روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به بیان مشکلات خود برای رسیدن به امارات پرداخت و افزود:  با توجه به مشکلاتی که سد راه من در مسابقات امارات بود کسب مدال طلا به همراه رکورد شکنی یک نتیجه راضی‌کننده برای خودم و مسوولان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین است.

دارنده مدال طلا مسابقات جهانی امارات با بیان اینکه این مسابقات بعد از حدود ۲ سال برگزار شد عنوان کرد: در یک سال گذشته مسابقات رشته‌های مختلف تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا بوده و مسابقات جهانی پارادوومیدانی در کشور امارات هم تحت تاثیر این ویروس بود و دستورالعمل‌های شدید بهداشتی نیز مورد توجه مسوولان قرار گرفت. من در یکسال گذشته چند بار با ویروس کرونا دست و پنجه نرم کردم که در یک مورد ریه‌ام نیز درگیر شده بود.

امیری با اشاره به مشکلات اعزامش به کشور امارات، یادآور شد: شاید در بین تمام شرکت کنندگان در پیکارهای جهانی امارات شرایط من متفاوت‌تر از همه بود. پنج روز در فدراسیون به دنبال روادید بودم. یک روز قبل از مسابقه به امارات رسیدم  و تنها یک جلسه تمرین کردم اما با همان شرایط توانستم مدال طلا کسب کنم. باور دارم اگر این مشکلات ایجاد نمی‌شد رکورد من بسیار بهتر بود.

این ورزشکار پارالمپیکی که سابقه حضور در مردان آهنین ایران را در کارنامه دارد ادامه داد: سطح مسابقات بسیار بالا بود زیرا بسیاری از ورزشکاران برای کسب سهمیه آمده بودند. در شرایطی من مدال طلا کسب کردم که بهترین های پارالمپیک نیز در مسابقات حضور داشتند. همچنین ما شاهد پدیده‌های جدیدی بودیم که بدون شک در پارالمپیک از آنان خبر بیشتری منتشر خواهد شد.

وی که یکی از امیدهای اصلی کسب مدال طلا برای کاروان ایران به شمار می‌رود تصریح کرد: چهار ماه متوالی در اردو بودم و در این مدت حتی خانواده ام را ندیدم. تمرکزم بر روی تمرین بود و کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون و انجمن پارادوومیدانی برای من و سایر ورزشکار کم نگذاشتند. بهترین اردو ممکن برگزار شد و در شرایط سخت اقتصادی کشور بهترین امکانات در اختیار ما قرار گرفت./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید