کد خبر:37713
پ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: مرحله نخست گردشگری دستکند سامن هفته دولت با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح می شود.

به گزارش روزانه نیوز ،علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان اختصاص یک پایگاه تخصصی برای دستکندهای استان را در راستای این سیاست برشمرد و گفت: مرحله نخست گردشگری دستکند سامن هفته دولت امسال آماده افتتاح است که از وزیر میراث فرهنگی نیز برای حضور در این آئین دعوت کرده‌ایم.

او گفت: اکنون کار کاوش در دستکندهای سامن و ارزان فود در دست اقدام است و در حوزه زیرساخت‌ها همچون مرمت، استحکام‌بخشی دیواره‌ها، مرمت اسکلت‌ها، نورپردازی، تملک و ساخت ساختمان و آماده‌سازی ورودی دستکند سامن اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان درباره بازدید وزیر میراث فرهنگی از دستکند دهبُنه تویسرکان در جریان سفر استانی رئیس جمهور، گفت: این دستکند موقعیت و چشم‌انداز زیبایی دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری است که در این سفر مقرر شد امسال یک فصل کاوش در دستکند تویسرکان انجام شود.

مالمیر گفت: در سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استان همدان، پروژه‌هایی را در چند محور تعریف کردیم و ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق این سفر برای سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مصویه گرفتیم.

او در ادامه گفت: منتظر هستیم تا مصوبات سفر ابلاغ رسمی شود و تخصیص اعتبارات طی دو سال اتفاق می‌افتد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، موضوع دستکندها، ساماندهی و مرمت بافت‌های واجد ارزش شهری و روستایی، تکمیل زیرساخت‌ها روستاهای هدف گردشگری، مناطق نمونه و محورهای گردشگری و ایجاد نمایشگاه دائمی عرضه صنایع دستی استان همدان را از جمله محورهای مهم ارائه شده در سفر استانی رئیس جمهور عنوان کرد.

به گفته مالمیر همدان یکی از استان‌هایی است که ۳۱ میلیارد تومان امسال برای موزه منطقه‌ای اعتبار برای آن پیش‌بینی و ۲۲ میلیارد تومان برای تملک آزادسازی حریم هگمتانه ابلاغ شد و این ردیف‌های ملی غیر از مصوبات سفر استانی است.

او گفت: تمرکز ما در حوزه دستکندها است تا بتوانیم مهمترین شاخص کلان گردشگری که افزایش ماندگاری گردشگران است را ارتقا و محصولات جدید گردشگری ارائه دهیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید