کد خبر:37911
پ

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از اجرای طرح دارویار در ۲۳۲ داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت همدان خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، فریبرز نیاستی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران نقش خطیر و ارزشمندی در جامعه دارند و اطلاع‌رسانی درست، پاسخگویی و مطالبه‌گری به عنوان بخشی از رسالت این قشر است.

وی به اجرای طرح تغییر سیاست نرخ ارز دارو، موسوم به طرح «دارویار» از سوی بیمه سلامت در استان اشاره کرد و گفت: بیش از یک ماه از آغاز این طرح در کشور می‌گذرد و خوشبختانه شاهد اجرای مطلوب آن در سطح استان نیز هستیم که تاکنون هیچ نارضایتی گزارش نشده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان بیان کرد: هدف طرح دارویار این بود که یارانه دارو به انتهای زنجیره مصرف منتقل شده و به دست مصرف‌کننده برسد و بیماران در زمان نیاز با هر سطح نیازمندی بتوانند از بیمه‌ها برخوردار شوند.

وی با تاکید به اینکه در طرح دارویار تمام جوانب به خوبی دیده شد و قطعا در آینده نزدیک اثرات خوبی در مدیریت اقتصاد سلامت کشور و اقتصاد دارو شاهد خواهیم بود افزود: در آینده نه چندان دور صنعت دارو به خوبی خواهد چرخید و در چند ماه آینده کمبودهای داروهایی که قبلا داشتیم را نخواهیم داشت.

دکتر نیاستی جلوگیری از قاچاق دارو را از دیگر مزایای طرح دارویار عنوان کرد و گفت: جلوگیری از مصرف بی‌رویه و خودسرانه دارو نیز از مزایای طرح دارویار است و این طرح می‌تواند به واقعی شدن قیمت داروها نیز کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صددرصد از داروخانه‌های طرف قرارداد استان طرح دارویار را اجرا می‌کنند افزود: در ۲۳۲ داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت استان این طرح اجرا می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان بیان کرد: به منظور افزایش رفاه حال مردم و در راستای تسهیل تایید نسخ دارویی بیمه شدگان ، از یکم مرداد ماه امسال یک کارشناس مجرب بیمه سلامت جهت تایید نسخ دارویی بیماران در داروخانه شبانه‌روزی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مهم‌ترین و حساس‌ترین داروخانه‌ استان مستقر شده و بیماران می‌توانند در همانجا تایید نسخ دارویی خود را داشته باشند و دیگر نیازی به مراجعه به اداره کل جهت تایید نسخه نمی باشد .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید