کد خبر:47562
پ

۲۹ هزار و ۶۰۱ نفر در نیمه نخست امسال در استان همدان با شرکت در دوره های آموزشی، مهارتی های فنی و حرفه ای را در آموزشگاه‌های آزاد و مراکز دولتی فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: در این مدت آموزش های مهارتی به ۱۰ هزار و ۹۴۸ نفر در آموزشگاه های آزاد بخش خصوصی ارائه شد که از این تعداد سه هزار و ۴۶۷ نفر مرد و هفت هزار و ۴۸۱ نفر زن بودند.

وهب مختاران افزود : در این مدت همچنین آموزش های مهارتی در مراکز دولتی فنی و حرفه ای به ۱۸ هزار و ۶۵۲ نفر در بخش دولتی ارائه شد که از این تعداد ۹ هزار و ۶۵۳ نفر مرد و هشت هزار و ۹۹۹ نفر زن هستند.

او با اشاره به ارائه آموزش های مهارتی در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی به متقاضیان یادگیری مهارت، تصریح کرد : در مجموع طی نیمه نخست امسال، سه میلیون و ۱۰۸ هزار و ۹۱۱ نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی شامل کارگاه ثابت شهری، کارگاه پادگان، کارگاه روستا، کارگاه عشایری، کارگاه زندان، کارگاه سیار شهری، کارگاه صنایع، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، سکونتگاههای غیر رسمی و آموزش در مراکز درمانی زیر پوشش بهزیستی ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به اینکه ۱۷ گروه‌ هدف از آموزش های سازمان فنی و حرفه‌ای بهره مند شدند،  گفت : دوره های آموزش‌های این سازمان قشرهای مختلف شامل دانش آموزان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و بنگاه‌های اقتصادی و متقاضیان مهارت آموزی، آموزش در محیط کار واقعی، معتادین بهبود یافته، نیروی‌های مسلح، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیدگان اجتماعی را پوشش می‌دهد.

استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۲۲۹ آموزشگاه خصوصی فعال است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید