کد خبر:39412
پ

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه ازدواج ورود جدی داشته باشند گفت: از سمن‌هایی که در این راستا طرح ارائه کنند حمایت جدی خواهیم کرد.

به گزارش روزانه نیوز ،حجت‌الااسلام مهدی متقی‌فر در جمع سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه تعالی خانواده و ازدواج اظهار کرد: باید در حوزه ازدواج و تعالی خانواده سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی ورود جدی داشته باشند.

وی گفت: نگاه صرف اقتصادی به موانع ازدواج اشتباه است در حالی‌ که بر اساس آمار بسیاری از استان‌های محروم اتفاقاً از لحاظ نرخ ازدواج نسبت به استان‌های برخوردار آمار ازدواج بالاتری دارند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان افزود: باید در این زمینه سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های اجرایی ورود جدی داشته باشند و از سمن‌هایی که در این راستا طرح ارائه کنند حمایت جدی خواهیم کرد.

وی با اشاره آمار بالای کارکنان مجرد در کشور تصریح کرد: در حوزه قانون تسهیل ازدواج مشکلی وجود ندارد؛ بلکه به دلیل اینکه الزام انجام قانون برای دستگاه‌ها وجود ندارد با مشکل مواجه می‌شویم.

متقی‌فر افزود: وزارت ورزش و جوانان سه تکلیف اساسی در حوزه آموزش پیش از ازدواج، راه‌اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و رصد و پیگیری تسهیلات ازدواج را دارد که با توجه به کاهش جمعیت کشور، قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت ورزش و جوانان نیز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه قرارگاه در حال پیشرفت است، اظهار کرد: باید متناظر با قرارگاهی که در وزارتخانه تشکیل شده، قرارگاه جمعیت در ادارات کل استان‌ها با ریاست مدیر کل استان و دبیری معاونت جوانان استان تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید