کد خبر:44336
پ

استاندار همدان گفت: افرادی که اعلام می کنند ما هیچ دخالتی در عزل و نصب ها نداریم بیشترین دخالت ها را می کنند.


به گزارش
روزانه نیوز، علیرضا قاسمی فرزاد عصر امروز در جمع مدیرمسئولان و سرپرستان رسانه های استان همدان اظهار داشت: ساختار نظام به گونه ای است که مداخلاتی در آن وجود دارد که غیرقابل کتمان است در فرایند ساختارها پیش بینی هایی شده که قانونا حقی را برای افراد قائل هست که با استفاده از آن که ممکن است استفاده درستی نشود , فشار در تراز مقامات ملی بیاورند.

وی ادامه داد: انتظار می رود مسئولین کشوری مدیران خود را در سطح استان و شهرستان ها حمایت کنند همچنان که وظیفه ما نیز حمایت و دفاع از مدیران است اما ناخواسته دخالت هایی از بیرون می شود و افرادی که اعلام می کنند ما هیچ دخالتی نمی کنیم بیشترین دخالت ها را می کنند.


استان همدان اضافه کرد: برای جلوگیری بعدی از این اقدامات باید در قانون تغییراتی برای ساختار و سیستم اداری پیش بینی شود البته در برخی از دستگاه ها این ثبات را شاهد هستیم اما متاسفانه در ساختار اجرایی دولت به این موضوع قائل هستند و مداخلات که از برخی مجموعه می شود ثبات و پایداری را متزلزل می کند.


قاسمی فرزاد تصریح کرد: باید از افرادی که مداخله می کنند به صورت جدی از طرف مجموعه رسانه سوال شود زیرا این رخداد ها به گونه نیستند که پنهان بماند و کاملا آشکار است افرادی مداخله می کنند و چون لازمه مدیریت ثبات است متاسفانه در فضای مجازی افراد غیر مسئول به این مباحث که موجب تشویش اذهان می کند دامن می‌زنند و پایه های مدیریتی را در سطح ملی و دستگاه ها متزلزل می‌کنند که در نهایت مردم آسیب می بینند زیرا اگر مدیری نتواند در شرایط ثبات و پایداری تصمیم گیری کند و همکاران خود را به پیگیری مسائل مجاب کنند قطعا آسیب آن متوجه مردم می شود و همواره این امنیت روانی مدیران را خدشه دار می‌کند.


وی به دیدار دادستان همدان در جمع دادستان های کل کشوراشاره کرد و گفت: دادستان همدان در این دیدار اعلام کرد آنچه که در فضای مجازی منتشر می شود، منتشر کننده آنرا احضار کنید و اسناد و مدارک موضوع مطرح شده را درخواست کنید در صورتی که صحت داشت پیگیری شود و اگر پایه و اساسی نداشت برخورد شود تا با امنیت روانی جامعه بازی نشود، افرادی منافع آنها اقتضا می کند دست به این اقدامات بزنند اما امنیت روانی مردم و جامعه حکم می‌کند چارچوب درستی را در این موارد داشته باشیم.


ظرفیت انتقال آب تالوار به ۸۰۰ لیتر در ثانیه رسید


استاندار همدان درخصوص آب پایدار این شهر اذعان داشت: برای انتقال آب از سد تالوار یک هزار میلیارد اعتبار تخصیص داده شد و پروژه بعد از ۱۰ سال رکود مجددا آغاز شد مهرماه شاهد انتقال آب از سد تالوار بودیم که در گام نخست ظرفیتی انتقال آب ۲۰۰ لیتر در ثانیه بود که به مرور اضافه شد و امروز علاوه بر تکمیل خطوط، ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه نیز تکمیل شده است آب از سد تالوار به مساحت ۵۸۰ متر پمپاژ می شود تا به ایستگاه الوند برسد مجددا ۱۴۵ کیلومتر مسیر را طی می‌کند تا در ایستگاه های مختلف مجددا پمپاژ شود این آب بسیار پرهزینه است و زمانی که مجبور به تامین آب سالم و پایدار باشیم از آن به میزان مورد نیز استفاده می شود.


قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: با توجه به نزولات آسمانی سد اکباتان بیش از ۱۴میلیون متر مکعب حدود ۵۰ درصد ذخیره آبی دارد که به عنوان ذخیره استراتژیک است و از روان آبها با رعایت حقوق همه افرادی که از آن استفاده می کردند استفاده می کنیم.


استاندار همدان تاکید کرد: آب شرب اولویت اول است اما باغات نیز مهم هستند، آب مورد نیاز در حدود یک‌هزار و ۷۵۰لتر در ثانیه از طریق روان آب ها و چاه های استراتژیک تامین می شود و کسری آن در حدود ۲۰۰ لتر از سد تالوار تامین می شود.


این مقام ارشد استان اعلام کرد: آبی که از تالوار می‌رسد قدرت انتقال ۸۰۰ لیتر برثانیه را دارد و قدرت تصفیه آب یک هزار و ۸۰۰ لیتر برثانیه ایجاد شده است پمپ ها نصب شده اما نیازمند این میزان نیستیم زیرا می توانیم آبی ارزان تر و سالم تر تامین کنیم قطعا به سراغ آب پرهزینه تر نخواهیم رفت بیش از یک هفته است که این تصفیه خانه به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده است نتایج به دست آمده خوب است و آنچه که قول داده اند از امروز ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب در اختیار ماست اما بنا به دید استراتژیک هر زمان که لازم باشد از آن برداشت می شود.


قاسمی فرزاد اشاره کرد: از ۷۳ چاه استراتژیک حدود ۵۰ چاه استفاده می شود و با توجه به اخذ مجوز برای حفر ۳۰ چاه پدافندی ۲۶ حلقه حفر شده است اما نیازی به برداشت از آنها نیست.


وی با بیان اینکه به احتمال ترکیدگی شبکه آب شبها فشار آب کم می شود، ادامه داد: در ایامی که با کوران سختی کار انتقال آب مواجه بودیم و فقط ۵۴ میلیارد تومان در بودجه برای انتقال آب پیش بینی شده بود درصورتی که و ۲هزار میلیارد تومان لازم بود، همراهی وجود نداشت زیرا معتقد بودند شرایط مهیا نیست در اولین دیدار با رئیس جمهور وضعیت همدان تشریح شد که بلافاصله دستورات لازم صادرشد و کار آغاز شد.


استاندار همدان درخصوص وجود آرسنینگ در آب اعلام کرد: آرسنیک یک فلز سنگین است که ممکن است در خیلی از آب ها باشد دو استانداردبرای بهره برداری از آبهای دارای آرسنینک وجود دارد یکی می گوید ۱۰ پی پی بی میکروگرم آرسنینگ یعنی زیر ۱۰ میکرو گرم درهر لیتر باشد و دیگری که در کشورهایی مثل چین، عربستان، ویتنام و … ۵۰ پی پی بی را ارائه داده اند که کشور ما نیز تا چند سال گذشته از آن پیروی می‌کرد طی سال های گذشته به عدد۱۰ کاهش یافت. در آزمایشگاه وزارت نیرو بررسی شده که آرسنینگ آب تا ۲۷۰ پی پی بی می تواند به زیر صفر کاهش پیدا می‌کند در همدان این رقم بین ۳۰ تا ۴۰پی پی بی است که این عدد با توجه به آزمایش های مکرر اعلام شده به صفر تا سه پی پی بی کاهش یافته است.


قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: دستگاه پایش آنلاین آرسنیک در تصفیه خانه بهشتی نصب می شود تا مردم به صورت آنلاین اطلاعات را دریافت کنند و آزمایش های وزارت نیرو و دانشگاه علوم پزشکی به کرات این آب را بررسی می کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: امیدآفرینی و ایجاد اعتماد یک اصل مسلم است اما در فضای مجازی بعضی افرادی که اطلاعات دقیق و درستی راجع به وضوعات ندارند اظهار نظر می کنند و هر مطلبی که در مورد عملکرد، آمار اشتغال، اعداد وارقام ا رائه می شود را به چالش می کشند، نقد کردند ساده است اگر مسئولی پشت تریبون قرار می گیرد از لحاظ قوانین دیوان محاسباتی امین است بنابراین وقتی این فرد آماری را ارائه میدهد قطعا با رعایت اصول امانت داری آنرا منعکس می کند اما تشکیک در فضای مجازی که با عناوین مختلف دست آویز قرار می گیرد و اساس کار را مورد نقد قرار می دهد به منظور پی بردن به اصل ماجرا نیست بلکه اهداف شخصی خود را دنبال می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید