کد خبر:44052
پ

به مناسبت هفته هلال احمر، اولین مانور دور میزی لحظه صفر زلزله با هدف ایجاد هماهنگی، ارزیابی وضعیت و نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان در شهرستان نهاوند و با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران و روسای شعب هلال احمر همدان، ملایر، تویسرکان برگزار شد.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، فضل الله کلهری معاون امداد و نجات در این مانور با اشاره بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در مواقع بحران، گفت: با توجه به حوادث غیرمترقبه و زلزله خیز بودن شهرستان باید آمادگی کامل در زمان بحران و حوادث غیر مترقبه را داشته باشیم.

وی بر اجرای طرح‌های ارتقای آمادگی مسئولان در مواجهه با حوادث در شهرستان تاکید کرد و افزود: مخاطرات و بلایای طبیعی قابل پیش‌بینی نیستند اما با آموزش و پیشگیری می‌توان خسارت‌های ناشی از حوادث را کاهش داد و باید تلاش کنیم که با برگزاری برنامه‌های مختلف آمادگی مقابله با حوادث طبیعی افزایش یابد.

کلهری با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی در مواقع بحران و اضطرار، اضافه کرد: نیاز است امکان سنجی و تهیه بانک اطلاعاتی از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم از امکانات این بخش در مواقع بحران استفاده کرد.

در این جلسه چالش‌ها و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان شهرستان مورد ارزیابی قرار و در خصوص کمبودها و نیازهای شهرستان در حوزه مدیریت بحران بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون امداد و نجات استان با اشاره به شرح وظایف هر یک از اعضای ستاد مدیریت بحران و شعب، تعیین مراکز اسکان اضطراری و چالشهای موجود مربوط به جمعیت هلال احمر در زمان بروز زلزله را مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید