کد خبر:39616
پ

 استاندار همدان گفت: ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در سی‌اُمین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت برای اجرای پروژه‌های عمرانی استان اختصاص یافته که از این میزان تا کنون نزدیک به یک هزار میلیارد تومان آن جذب شده است.

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان افزود: در سفر پر برکت رییس جمهور و دولتمردان سیزدهم به استان همدان تکمیل و بهره برداری از ۱۷۹ پروژه عمرانی در دستور کار قرار گرفت که بخشی از اعتبارات آن سهم برنامه و بودجه و بخش دیگر نیز مربوط به وزارتخانه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار جذب شده مربوط به سهم سازمان برنامه و بودجه است، اظهار داشت: از این میزان بیش از ۴۸۵ میلیارد تومان آن به صورت نقدی بوده و هم اینک در حساب مالی دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان آن نیز به صورت اسناد و اوراق بوده و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از سوی سازمان و برنامه بودجه کشور به حساب سازمان ها و وزارتخانه های مرکزی مربوطه پرداخت شده که تا نیمه نخست آذرماه در اختیار ادارات استانی قرار می گیرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه تکالیفی برای جذب اعتبارات وزاراتخانه‌ها برای مدیران کل تعریف شده است، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی استان پیگیری مجدانه داشته باشند تا اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور متناسب با پیشرفت پروژه های عمرانی جذب شود.

وی ادامه داد: هر هفته یک سفر به شهرستان‌های استان داریم و اعتبارات تخصیص یافته با حضور فرمانداران، نمایندگان مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی  بررسی می شود.

استاندار همدان تاکید کرد: البته اعتبارات با نظر کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بررسی می‌شود و با توجه به مقتضیات و شرایط و یا میزان پییشرفت پروژه ها برای دستگاه های اجرایی سهمیه بندی می‌شود و سازمان برنامه و بودجه کشور نباید میزان این اعتبارات را تغییر و نسبت به جا به جایی بودجه های تخصیص شده اقدام کند.

وی ادامه داد: بر اساس نظر رییس جمهور و هیات دولت، استانداران هر استان پاسخگو هستند و بنابراین اعتباراتی که واگذار می‌شود باید در اختیار مجموعه استان قرار گیرد تا بر اساس اولویت های موجود و کارشناسی های صورت گرفته و با در نظر گرفتن شرایط برای آن تصمیم گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها مکلف به جذب سریع اعتبارات هستند،گفت: در دور دوم سفرهای رییس جمهور، پروژه هایی که در سفر نخست تصویب شده مورد ارزیابی و در صورت اتمام مورد افتتاح قرار می‌گیرد که مستلزم پیگیری ها برای جذب اعتبارات است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در دور دوم سفرهای رییس جمهور مناطق مردم مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: برای برنامه ریزی بهتر و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه ها، باید هر یک ماه برنامه عملیاتی و اجرایی گزارش داده شود.

وی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان و دیگر نهادها اعتبارات مناسبی دارند که دستگاه‌ها باید متناسب با اجرای پروژه‌ها، به دنبال جذب این اعتبارات باشند.

استاندار همدان عنوان کرد: پروژه‌های دستگاه هایی که تاکنون تخصیص اعتبار نداشته‌اند باید آماده شود تا هرچه زودتر برای گرفتن اعتبارات مناسب، در فهرست تزریق اعتبار قرار گیرد.

وی تاکید کرد که باید مبادله موافقت نامه ها نیز به سرعت انجام شود و تخصیص اعتبارات هم به گونه ای تعریف شده است که بودجه متناسب با پیشرفت پروژه به حساب واریز می‌شود و پرداخت مراحل بعدی بسته به جذب اعتبارات اولیه توسط دستگاه‌های اجرایی است.

قاسمی فرزاد افزود: اعتبارات جذب شده از طریق فروش املاک مازاد دستگاه های اجرایی، به داخل استان می‌آید و متناسب با سهم خود دستگاه برای اجرای پروژه ها هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی استان همدان باید در حوزه دانش بنیان ورود کند، اظهار داشت: تولیدات و محصولات کشاورزی ما باید تقویت شود و با اصلاح الگوی کشت و توسعه گلخانه‌ها میزان بهره‌وری افزایش یابد.

استاندار همدان تصریح کرد: سند اصلاح الگوی کشت در استان همدان به عنوان نخستین استان کشور تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان همدان، قرار شد ۱۰ درصد از اعتبارات محل تملک و دارایی در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی پارک علم و فناوری استان قرار گیرد.

استاندار همدان: یک هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به استان جذب شد

در پایان این جلسه، کتاب سیمای اقتصادی استان همدان در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد.

کلیدواژه : استانداری همدان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید