کد خبر:34255
پ

به گزارش روزانه نیوز، فرماندار همدان در شورای ترافیک شهرستان با بیان اینکه برای رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه باید همه تلاش خود را بکار ببندیم گفت : علیرغم وجود آثار قابل توجه تاریخی یک اثر ثبت شده جهانی در سطح استان نداریم و قطعا در این راستا مسئولیم و نمیتوانیم پاسخگوی نسلهای آینده باشیم.

محمد علی محمدی با اشاره به آثار و مزایای ثبت جهانی یک اثر تاریخی یادآورشد : هرگاه اثری، ثبت جهانی شود خود به خود به لیست مقاصد گردشگری داخلی و بین المللی نیز افزوده می شود؛ که قطعا ورود گردشگر می تواند فواید مالی زیادی داشته باشد.

وی افزود : برخی استانها با ثبت جهانی آثار تاریخی ضمن بهره مندی از کمک های مالی و جلوگیری از تخریب و حفاظت از آن اثر گردشگران زیادی را جذب کرده اند که خود باعث رونق اقتصاد، اشتغال و سایر زیرساختهای مرتبط با حوزه گردشگری شده است.

محمدی خواستار هماهنگی بیشتر میراث فرهنگی، شهرداری، راه و شهرسازی و پلیس راهور در جهت حذف تردد سواره در عرصه هگمتانه شد و تاکید کرد : برابر طرح تفصیلی موجود باید در اسرع وقت نسبت به اصلاح موارد ترافیکی و مسیرهای دسترسی در عرصه هکمتانه اقدام شود.

فرماندار همدان افزود : حسب دستور استاندار محترم همدان اهمیت این موضوع ایجاب می کند همین امروز و در انتهای جلسه بازدید میدانی انجام و ضمن بررسی طرح مطالعاتی انجام شده تصمیم مقتضی اتخاذ و تا قبل از پایان سال نیز این کار اجرایی شود.

اصلاح مسیرهای تردد سواره در خیابان و میدان اکباتان، تقاطع بلوار علویان و الوند، دباغ خانه، بازار آهن فروشان و پارک سوار کوی گذر از جمله موارد اجرای این طرح است.

لازم به ذکر است رقابت شدید و رایزنی‌های پیچیده‌ای برای ثبت آثار در فهرست میراث جهانی یونسکو وجود دارد؛ تا جایی که بسیاری از کشورها با ظرفیت میراث جهانی از قافله عقب می‌مانند و برخی کشورها حاضرند هزینه سنگینی برای این ثبت بپردازند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید