کد خبر:48036
پ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: رتبه‌بندی موضوعی شانگهای در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد و از جمهوری اسلامی ایران ۴۲ دانشگاه در این رتبه‌بندی حضور دارند که دانشگاه علوم پزشکی همدان در بین این ۴۲ دانشگاه قرار گرفته است.

به گزارش روزانه نیوز، محمد مهدی مجذوبی با اعلام این خبر افزود: نظام رتبه‌بندی موضوعی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود.

به گفته وی، نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۳ میلادی برای هفتمین سال متوالی، رتبه‌بندی جهانی موضوعات دانشگاهی (GRAS) را منتشر کرده است.

این مقام مسئول اشاره کرد: این رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۳ در ۵۵ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل: مهندسی، علوم طبیعی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی صورت گرفته است.

مجذوبی افزود: در رتبه‌بندی موضوعی شانگهای ۲۰۲۳، رتبه‌بندی حوزه علوم پزشکی در رشته‌های پزشکی بالینی، بهداشت عمومی، علوم دندانپزشکی، پرستاری، فناوری‌های پزشکی و داروسازی و علوم دارویی صورت پذیرفته است که شاهد حضور دانشگاه‌های برتر کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی همدان در این رشته‌ها در جمع برترین دانشگاه‌های دنیا هستیم.

وی گفت: در رشته پزشکی بالینی؛ ۱۴ دانشگاه در جمع برترین‌ها قرار دارند که در این میان نیز دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دانشگاه بقیه الله، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی همدان و… را می‌توان نام برد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید