کد خبر:31584
پ

کارشناس حوزه رسانه گفت: خبرنگاران به مثابه چشم بیدار، وجدان آگاه و گواه یک جامعه هستند  که می‌توانند زمینه اصلاح مستمر مسیر حرکت افکار عمومی را فراهم کنند.

محمد اسماعیل دهقی در گفتگو با روزانه نیوز با بیان اینکه خبرنگاران قشر زحمتکشی هستند که در هر رویداد، بحران و اتفاق کوچک و بزرگ همواره آماده‌باش هستند تا افکار عمومی را با اخبار و گزارش‌های مستند، صادقانه و حرفه‌ای خود در مسیر صحیح هدایت کنند، افزود: گویی همواره درحال تلاش برای راه رفتن روی لبه تیغ حفظ صداقت، حق طلبی و جلب اعتماد افکار عمومی هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران یادآور فداکاری، ایثار و تلاش برای تحقق رسالت خود، از هیچ کوششی دریغ ندارند و در این راه  به امید جهانی بهتر جان گذاشتند، ادامه داد: اخلاق حرفه‌ای حکم می‌کند مبادله خبری اطلاعات، آزاد و حق اساسی تلقی شده و اخبار و اطلاعاتی که در اختیار عموم گذاشته می‌شود، صحیح، دقیق و معتبر باشد.

کارشناس حوزه رسانه با بیان اینکه از نخبگان رسانه ای کشور در حوزه های تولیدی اخبار استفاده شود، گفت: در حوزه رسانه نخبگانی هستند که باید شناسایی شوند و از حضور آنها در تولید و محتوای اخبار استفاده شود زیرا رسالت اصلی خبرنگاران تهیه و انتقال خبر به مخاطبین است ، لذا رسانه ها باید در واقع تلاش کنند تا هر جای کشور که اتفاق مثبتی رخ می دهد این موفقیت را به تصویر بکشند و اطلاع رسانی کنند.

 دهقی اظهار داشت: خبرنگاران متعهد برای انجام رسالت ‌اطلاع‌رسانی، حتی حاضر به از دست دادن جان خویش هستند و این همان حماسه‌ای بود که خبرنگار شهید، محمود صارمی مفتخر به خلق آن شد و مفهومی پر فضیلت به حرفه ‌خبرنگاری بخشید.

کارشناس حوزه رسانه اضافه کرد: خبرنگاری رسالتی است که کمال آن کمک به دانایی انسان‌هاست و مردم همواره به ‌اطلاعات صحیح و متقن نیاز دارند تا آگاهانه برای حال و آینده خود تصمیم بگیرند و تحقق این خواسته، بر عهده خبرنگاران عزیز است که شبانه‌روز با انتشار اخبار و اطلاعات، قدم‌های ‌موثری برای افزایش دانایی و آگاهی مردم برمی‌دارند.

‌وی با بیان اینکه رسانه ها باید تعارف و بازی با کلمات را در مسیر تولید کنار بگذارند و به جای پرداخت های  سطحی و دور از واقعیت وارد گود مشکلات تولید در کشور شوند، افزود: به طور قطع و یقین در سال های گذشته در مسیر تولید مشکلات عدیده ای به وجود آمده است و وزنه های سنگینی به پای تولید بسته شده است که نتوانسته ایم در میدان تولید موفقیت قابل قبول داشته باشیم و تا این وزنه های سنگین از پای تولید باز نشود نه تنها هیچ جهشی اتفاق نمی افتد بلکه همین وضعیت فعلی تولید هم با رکود بیشتر مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه به ویژه کسانی که در فضای مجازی فعالیت دارند باید از ظرفیت ویژه آن یعنی سرعت انتشار خبر استفاده کنیم و با تولید اخبار موثق و محتوی درست و واقعی به آگاهی و تشخیص درست و به دور از حواشی برای مردم کمک شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید