کد خبر:49233
پ



مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: با تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت ایران خدمات تحت پوشش بیمه سلامت برای افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه افزایش یافت.


به گزارش روزانه نیوز، فریبرز نیاستی با اعلام این خبراظهار داشت: پیش از تشکیل این صندوق خدماتی از قبیل جلسات همودیالیز ؛ ست صافی و سوزن دیالیز ؛ خدمات تعبیه راه عروقی؛ هزینه کاتترهای دائم و موقت و همچنین گرافتهای عروقی ؛ محلول دیالیز و پودر بی کربنات آزمایشات روتین بیماران دیالیزی اعم از آزمایشات ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه برای بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه رایگان بوده است.


به گفته وی، داروهای اریتروپوئتین، ترکیبات آهن تزریقی و sevelamer کاتترگذاری دائمی دیالیز صفاقی ؛ آموزش و مدیریت بیماران نیازمند دیالیز صفاقی به صورت ماهیانه ؛ هزینه محلول های دیالیز صفاقی، عمل جراحی پیوند کلیه نیز برای این بیماران به صورت رایگان انجام می شده است.


مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تصریح کرد: با تشکیل صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج ، این بیماران در سامانه سازمان بیمه سلامت نشاندار می شوند و بیماران دارای نشان همو دیالیز (دیالیز خونی) ، نشان دیالیز صفاقی، کاندید جراحی پیوند کلیه و نشان پس از جراحی پیوند کلیه از مزایای صندوق مذکور نیز بهره مند می گردند.


نیاستی گفت: نکته قابل توجه این است که بیماران دارای نشان همودیالیز (دیالیز خونی) ، نشان دیالیز صفاقی، نشان کاندید جراحی پیوند کلیه و نشان پس از جراحی پیوند کلیه می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت های موردی تبصره ذیل ماده 9 اساسنامه صندوق حمایت از بیماریهای خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به اداره کل بیمه سلامت استان پس از بررسی و طرح در کمیته های مربوطه بهره مند گردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید