کد خبر:32038
پ

ابراهیم رئیسی در جریان دفاع از اعضای پیشنهادی کابینه و برای پایان دادن به برخی شایعات، محمد مخبر معاون رئیس‌جمهور را مسئول هماهنگی تیم اقتصادی خود معرفی کرد.

به گزارش روزانه نیوز رئیس‌جمهور در حالی برای دفاع از کابینه دولت سیزدهم به مجلس رفت که هنوز تکلیف برخی از کرسی‌های مهم در دولت او از جمله معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور و یا ریاست بانک مرکزی مشخص نیست.

در هفته‌های گذشته گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره تاخیر در معرفی چهره‌های مورد نظر رئیسی برای این سمت‌ها منتشر شد و خیلی‌ها به بروز برخی اختلافات در میان دو چهره نزدیک به او سخن گفتند.

در واقع برای پایان دادن به همین شایعات بود که رئیسی در جریان دفاع از خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد تاکید کرد: «معاون اول رییس جمهور را مسوول هماهنگی تیم اقتصادی قرار دادیم. به همه هم گفتیم برای این که بگو مگو نباشد معاون اول مسوول هماهنگی است. چه تیم اقتصادی به معنی خاص بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و برنامه بودجه و چه به معنی عام یعنی تمام وزارتخانه‌های اقتصادی که در این رابطه می‌توانند نقش داشته باشد. نگاه به تیم اقتصادی برای هماهنگی آن کاملا مورد توجه بوده است».

اما رئیسی درباره سایر اعضای کابینه اقتصادی اش چه گفت؟

زارع‌پور اقتصاد فضای مجازی را فعال خواهد کرد

عیسی زارع‌پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اولین چهره‌ای بود که رئیسی دفاع خود از کابینه پیشنهادی‌اش را با دفاع از او آغاز کرد و گفت: ایشان تجربه دهه ۸۰ دارد و در مدتی که در دستگاه قضایی کار کرد، تجربه موفقی داشت. برنامه ما در وزارت ارتباطات هوشمندسازی، شفاف سازی، فعال کردن اقتصاد فضای مجازی است. با شناختی که از عیسی زارع‌پور داریم ایشان می‌تواند با تخصص و تجربه‌ای که دارد به نتیجه برساند.

خاندوزی هماهنگ با تیم اقتصادی دولت است

او درباره احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی گفت: ما یک چهره جوان و مطلع اقتصادی نیاز داریم که نظام مالیاتی را عادلانه کند و نظام تامین مالی دولت را فعال و اصلاح کند. در فضای کسب و کار مردم ایجاد اصلاح و تحول کند. بهره‌وری را ارتقاء دهد و مدیریت دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی را بتواند کاملا سامان دهد. شفافیت و مدیریت تعارض منافع را دنبال کند. وضع خزانه‌داری کل را سامان دهد. ما چهره جوان فساد ستیزی را می‌خواهیم که بتواند موضوع گمرک،‌ مالیات و بخش‌های مختلفی که در حوزه اقتصاد و دارایی وجود دارد را اصلاح کند. ما این مصمم بودن را در چهره خاندوزی و سوابق او می‌بینیم و این بخش هم با همکاری تیم اقتصادی که شما نگران آن هستید ممکن خواهد شد.

عبدالملکی پاکدست و فسادستیز است

رئیسی درباره وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ عبدالملکی جوان، پاکدست ، فسادستیز است و تجربه موفق در جایی که قبلا بوده است را در کارنامه دارد. وزارت تعاون بخش مهمی به عنوان رفاه اجتماعی دارد. ایشان قبل از این سوابقی در آنجا دارند در صندوق‌های مختلفی که در آنجا عضویت داشتند و موفقیتی هم در معاونت اشتغال داشتند.من از بازرسانی که رفتند و حوزه ایشان را بازرسی کرده‌اند سوال کردم گفته‌اند از حوزه‌های موفق معاونت کمیته امداد امام، معاونت اشتغال است. در این مدت ایشان مبلغی که در اختیارشان بوده سعی کرده‌اند به نحو کامل نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کنند.

او گفت: ما به مردم قول داده‌ایم وزارتخانه‌ای که مساله اشتغال و مدیریتی که این کار را بر عهده دارد، توانا باشد برای که بتواند اشتغال را اجرایی کند. ایشان با نیروی جوانی و نخبگی و پاکدستی ان‌شالله این وزارتخانه را اگر اعتماد نمایندگان مجلس در کنار معرفی ما قرار گرفت حتما می‌تواند در آنجا با دوستانی که از ایشان استفاده خواهد کرد، تحول ایجاد کند.

قاسمی یک میلیون مسکن می‌سازد

رئیسی در ادامه صحبت‌هایش دربار وزیران پیشنهادی به رستم قاسمی گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی رسید و گفت: آقای قاسمی در قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران دولت در حوزه راه‌وشهرسازی کارهای بسیاری انجام داده است. موضوع مهم ما در این وزارتخانه ساختن یک میلیون مسکن در هر سال و در ۴ سال ساخت ۴ میلیون مسکن است که آقای قاسمی در این زمینه برنامه دارد و برای ما مهم است که کسی بتواند روی کار بیاید که این وعده دولت را عملی کند و با تجربه‌های کاری خود گام‌هایی در این زمینه بردارد که به‌صورت انضباط و با ترکیبی از حرکت انقلابی، تحولی در وزارتخانه ایجاد کند.

فاطمی‌امین متخصص و متعهد است

او درباره فاطمی‌امین وزیر پیشنهادی وزارت صنعت معدن و تجارت و مسائل و مشکلات در این وزارتخانه گفت: بخشی از مسائل در این وزارتخانه انجام شده و بخشی به صورت کلان همچنان باقی است. این وزارتخانه در ارتباط با اهداف مهم اقتصادی دولت نقش بسیار مهمی دارد و نیازمند سلامت، شجاعت، جامع‌نگری، تخصص و داشتن روحیه انقلابی و جهادی است.

رئیس دولت سیزدهم اضافه کرد: فاطمی‌امین در آستان قدس رضوی مسوول بخش اقتصادی بود و روز نخست که به آنجا رفتم وضعیت حسابرسی بسیاری از شرکت‌های زیر مجموعه آستان قدس مشروط و مردود بود و جز دو شرکت که مشکل اساسی داشت، بقیه شرکت‌ها رفع مشکل و شفافیت در بخش اقتصادی آستان قدس برقرار شد. وزیر پیشنهادی صمت در حوزه‌هایی که بود عملکرد موفقی داشت. با توجه به بررسی متخصصان امیدوارم وزیر پیشنهادی با علم و دانش و تخصص در کنار تعهد و بتواند گام‌هایی بردارد تا شاهد تحول در این وزارتخانه باشیم.

اوجی برای فروش نفت برنامه‌های خوبی دارد

رئیسی در مورد وزیر نفت پیشنهادی خود هم گفت: آقای مهندس اوجی جزو چهره‌های نامدار و خوشنام وزارت نفت است که در علم و دانش سرآمد بوده، پست‌هایی که ایشان احراز کرده است تا معاونت وزارت نفت بوده و ایشان در همه ادوار چهره موفقی بوده است. ایشان دانش مرتبط دارد و هم دارای تجربه است و می‌تواند با حرکت جهادی اقداماتی در این وزارت خانه انجام دهد. دوستان نگران نباشند نسبت به فروش نفت هم اقدامات خوبی در این زمینه در دست دارد.

محرابیان در زمینه ساخت نیروگاه اقدامات خوبی داشته است

او درباره گزینه پیشنهادی وزارت نیرو بیان کرد: ما در حوزه آب و برق عقب‌ماندگی داریم که باید جبران شود باید اقدامات خوبی صورت گیرد تا شاهد قطعی برق‌ نباشیم، محرابیان وزارتخانه را می‌شناسد نسبت به وزارت نیرو، سدسازی و ساخت نیروگاه‌ها اقدامات خوبی انجام داده است، بحث ما ایجاد نیروگاه‌ها و تولید برق است مدیریت آب در کشور بسیار مهم است این مشکلات می‌تواند با کمک نمایندگان حل شود. /تابناک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید