کد خبر:47457
پ

سرپرست هیأت آمادگی جسمانی استان تهران در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی پیش از آغاز اولین دوره المپیاد کشوری آمادگی جسمانی که با حضور دبیر، نایب رئیس، مسئول امور استان‌های فدراسیون و هم‌چنین مسئولان و نمایندگان انجمن‌های کشوری و کمیته‌های استان برگزار شد ضمن تأکید بر ضرورت اجرای آیین‌نامه‌های فدراسیون از تلاش برای برگزاری باشکوه پیکارهای المپیاد کشوری باحمایت ویژه فدراسیون آمادگی جسمانی خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، محمد امیرعظیمی در این نشست هم‌اندیشی با بیان اینکه ثبت نام مسابقات طی روزهای آتی ادامه دارد و به زودی بسته خواهد شد، مطرح کرد: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مجلل المپیاد را با کمک و هم‌دلی اعضاء هیأت استان فراهم کرده‌ایم و چندین سالن مجزا برای آقایان و بانوان در مجتمع فرهنگی ورزشی آفتاب هماهنگ کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: در زمینه‌های تعداد سالن‌ها، ایجاد سازه‌های لازم و شرایط خوابگاه و اسکان به لطف خدا هیچ محدودیتی نداریم و از ماه‌های قبل برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

امیرعظیمی با تأکید بر اینکه مسابقات تحت پوشش خبری و رسانه‌ای قرار خواهد گرفت بر ضرورت اجرای دستورات آیین‌نامه‌های وزارت و فدراسیون مبنی بر قوانین حجاب، پوشش و شئونات اسلامی ورزشکاران تأکید کرد و خطاب به مسئولان انجمن‌های کشوری و کمیته‌های استانی این موضوع را بازگو کرد.

سرپرست هیأت آمادگی جسمانی استان تهران با اشاره به اینکه رابطه هیأت استان تهران با فدراسیون در وضعین بسیار خوبی قرار دارد، تصریح کرد: افتخار میزبانی اولین دوره از مسابقات المپیاد کشوری آمادگی جسمانی به استان تهران رسید و سعی داریم در کادر اجرایی، فنی و داوری مسابقات از ظرفیت بومی استان تهران حداکثر بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: برای کادر و عوامل اجرایی و فنی مسابقات ابلاغ رسمی زده خواهد شد و مسابقات تحت نظارت و رصد جدی ما قرار خواهد گرفت و اولویت و هدف اصلی ما ایجاد امنیت روانی و نشاط بالا و خدمت به جامعه هدف و ورزشکاران خواهد بود.

در ادامه “مظفر علی‌شائی” دبیر فدراسیون آمادگی جسمانی جمهوری اسلامی ایران با تمجید از هیأت آمادگی جسمانی استان تهران، خاطرنشان کرد: رشد و تعالی رشته‌های آمادگی جسمانی در استان تهران مرهون زحمات و تلاش‌های شبانه روزی امیرعظیمی و اعضاء این هیأت است.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون نوپا اما در مسیر توسعه و پیشرفت است، افزود: افتتاحیه مجللی برای اولین رقابت‌های کشوری فدراسیون که المپیاد است از سوی هیأت استان تهران برگزار خواهد شد.

دبیر فدراسیون آمادگی جسمانی عنوان کرد: کیفیت و جذابیت رشته‌ها نباید از دست برود و هدف ما از برگزاری المپیاد ترویج و توسعه آمادگی جسمانی است و تنها عملکرد خوب موجب این اتفاق خواهد شد.

علی‌شائی اشاره کرد: المپیاد یک آزمون جدی و مهم برای ارزیابی استان‌ها است و بایستی مسیر فعلی آمادگی جسمانی در کشور را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: عملکرد فدراسیون و هیأت‌های استانی صرفاً نباید آموزش محور باشد و با وجود اینکه فدراسیون ما یک فدراسیون پشتیبان برای بسیاری از رشته‌های ورزشی به شمار می‌آید بایستی در مسیر رویداد محور نیز قرار بگیریم زیرا لازمه جذب افراد ایجاد هیجان و رقابت‌های سالم و پرنشاط است.

دبیر فدراسیون آمادگی جسمانی با تأکید بر اینکه در انجمن‌های فدراسیون اشخاصی حضور دارند که وجهه ورزشی و اعتبار ملی دارند، هم‌دلی، اتحاد و حمایت و ورودی جدی انجمن‌ها به مباحث المپیاد را از ملزومات برگزاری المپیاد به نحواحسن دانست.

علی‌شائی با اشاره به اینکه مسائل فنی با نظارت هیأت میزبان و فدراسیون زیر نظر انجمن‌های کشوری به سرانجام خواهد رسید، یادآور شد: انجمن‌ها با آزادسازی ظرفیت‌های بالقوه و موثر خود متولی اصلی اجرای امورات فنی المپیاد هستند و میزبان مسابقات نیز امورات اجرایی و مدیریتی و هم‌چنین انتخاب کادر اجرایی این پیکارها را برعهده خواهد داشت.

وی در پایان گفت: هم‌دلی انجمن‌ها، شناخت ظرفیت‌ها و کشف ایده‌های خاص موجب رشد و توسعه فدراسیون تازه تأسیس و بزرگ آمادگی جسمانی خواهد شد و یکپارچگی شیرازه اصلی کار ما است.

در ادامه نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی پیش از آغاز اولین دوره المپیاد کشوری آمادگی جسمانی “امیر احمدیانی” دبیر هیأت آمادگی جسمانی استان تهران با تأکید بر اینکه حمایت انجمن‌های کشوری زیرمجموعه فدراسیون از المپیاد باعث برگزاری شایسته این رقابت‌ها خواهد شد، مطرح کرد: قصد برگزاری سمینارهای سطح بالا فی‌مابین برگزاری المپیاد را داریم.

وی افزود: اهداف فدراسیون و هیأت تهران مشترک و آن هم فقط پیشرفت و دوری از حواشی است و فرصتی برای اتلاف انرژی و زمان نداریم و در شرایطی قرار گرفته‌ایم که فدراسیون و هیأت‌های استانی نوپا هستند و بیش از پیش می‌خواهیم در مسیر توسعه و تعالی قرار بگیریم و تاکنون رشد بسیار خوبی در زیرساخت‌های فنی لازم داشته‌ایم.

احمدیانی تأکید کرد: از انجمن‌های فدراسیون انتظار می‌رود که به صورت جدی و جهادی پای کار باشند و حضور آن‌ها موجبات پیشرفت و توفیقات روزافزون را فراهم خواهد ساخت.

دبیر هیأت آمادگی جسمانی استان تهران با اشاره به اینکه کادر هیأت استان تهران تجارب کلانی در حوزه‌های برگزاری مسابقات و رویدادهای بزرگ دارند، در پایان گفت: المپیاد گامی موثر در راستای ترویج و تبلیغ رشته‌های جذاب آمادگی جسمانی است و حالت آن شبیه به جشنواره‌ها و همایش‌های پرنشاط است و امیدواریم این رقابت‌های سالم با تلاش سرپرست هیأت استان و دیگر اعضاء هیأت استان و هم‌چنین حمایت‌های ویژه فدراسیون به نحو شایسته برگزار شود.

“ندا مطلبی” سرپرست نایب رئیسی فدراسیون آمادگی جسمانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت رعایت پوشش و حجاب اسلامی از سوی بانوان ورزشکار خاطرنشان کرد: تمام پرسنل و کادر اجرایی رقابت‌های بانوان خانم خواهند بود و اماکن ورزشی مربوط به بانوان ورزشکار تحت نظارت حراست ورزش خواهد بود.

وی افزود: امید داریم رقابت‌های بانوان بسیار جذاب و مهیج و در سطح ویژه‌ای برگزار شود.

“فرشید صداقتی” مسئول امور استان‌های فدراسیون آمادگی جسمانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این نشست با اشاره به اینکه ظرفیت‌های فدراسیون و هیأت را دست کم نمیگیریم، گفت: می‌خواهیم این المپیاد زبانزد فدراسیون‌های ورزشی و ورزشکاران بشود.

مسئول امور استان‌های فدراسیون آمادگی جسمانی افزود: با وجود اینکه فدراسیون پرجمعیت ما نوپا است اما همه یک دل و متحد هستیم و در راستای توسعه آن گام به گام روبه‌جلو خواهیم رفت.

“سهیلا کیان‌آزاد” نایب رئیس بانوان هیأت آمادگی جسمانی استان تهران نیز در این نشست با تأکید بر اینکه مدیریت مهندس امیرعظیمی موجبات فراهم شدن بهترین شرایط برای برگزاری مسابقات المپیاد شده است، خاطرنشان کرد: عملکرد امیرعظیمی باعث شده تهران در صدر ارزیابی‌های ماهانه فدراسیون باشد و همواره نمره قبولی بالایی بگیرد.

وی اضافه کرد: حجاب کامل در دستور کار خواهد بود زیرا اولین مسابقات کشوری ما در سطح فدراسیون نوپای آمادگی جسمانی خواهد بود و از این مسابقات پوشش تصویری و مستندسازی صورت خواهد گرفت.

شایان ذکر است؛ در این نشست هم‌اندیشی، مسئولان و نمایندگان انجمن‌های کشوری و کمیته‌های استان هر کدام به صورت انفرادی به ارائه نظرات، ایده‌ها و هم‌چنین مسائل فنی و کارشناسی برای برنامه‌ریزی هرچه‌بهتر مسابقات پرداختند و در پایان با دستور امیرعظیمی و مساعدت فدراسیون مصوبات لازم تایید شد.

گفتنی است؛ اولین دوره از مسابقات المپیاد کشوری آمادگی جسمانی از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ مهرماه به میزبانی هیأت آمادگی جسمانی استان تهران با حضور تمامی استان‌های کشور در مجتمع فرهنگی ورزشی آفتاب تهران در هفت رشته ورزشی آمادگی جسمانی اعم از فیزیکال فیتنس، ایروبیک، فیوژن فیتنس، فانکشنال فیتنس، اسپینینگ، کلیستنیکس و کتل‌بل با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ نفر برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید