کد خبر:33930
پ

سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، با اشاره به سرعت بالای انتقال اومیکرون، گفت: با تزریق دوز سوم واکسن کرونا، کار برای اومیکرون سخت می شود.

به گزارش روزانه نیوز فرشید رضایی، در برنامه سلام صبح بخیر شبکه یک سیما، با بیان اینکه سویه اومیکرون از ویروس های کرونا است با این تفاوت که واگیردارتر از جهش های قبلی است، افزود: استفاده از ماسک در مکان های عمومی و همچنین وجود تهویه مناسب، مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلا به اومیکرون است.

رضایی به علائم اومیکرون اشاره کرد و گفت: علائم اومیکرون مثل ویروس های دیگر است، با این تفاوت که آبریزش بینی در اومیکرون، غلبه بیشتری دارد.

وی افزود: اگر اومیکرون تا ۵ رور به صورت سرماخوردگی باشد و بعد علائم از بین برود، چندان نگران کننده نیست. اما ماندگاری و شدیدتر شدن علائم بعد از گذشت ۵ روز، باید جدی گرفته شود.

سرپرست ددفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: یکی از جنبه های خطا در مواجهه با اومیکرون، این است که احساس می کنیم مثل سرماخوردگی بوده و در نتیجه، پروتکل ها را جدی نمی گیریم. در حالی که نباید چنین تصوری از اومیکرون داشته باشیم. چون می تواند با افزایش موارد ابتلا، میزان بستری ها و مرگ و میرها نیز افزایش یابد./مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید