کد خبر:49916
پ


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عضویت در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان تا 22 بهمن ماه رایگان و جرایم دیرکرد کتاب به شرط بازگشت بخشوده می‌شود.


به گزارش
روزانه نیوز، عاطفه زارعی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ترویج و تفهیم ابعاد انقلاب اسلامی و زدودن غبار تحلیل‌های نادرست و مغرضانه از رویدادها، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و ترویجی در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان همدان برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه یک هزار و 14 برنامه فرهنگی در 118 کتابخانه عمومی سراسر استان پیش بینی شده که در حال اجرا است افزود: در شهرستان همدان 181 برنامه، شهرستان ملایر 180 برنامه، شهرستان نهاوند یکصد برنامه، شهرستان درگزین 40 برنامه، شهرستان کبودراهنگ 120 برنامه، شهرستان تویسرکان 90 برنامه، شهرستان رزن 57 برنامه، شهرستان اسدآباد 72 برنامه، شهرستان فامنین 67 برنامه و در کتابخانه مرکزی 17 برنامه تدارک دیده شده که در حال اجرا است.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: برخی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها عبارتند از عصرشعر فجرآفرینان پایتخت تاریخ وتمدن، گفتمان انقلاب اسلامی با عنوان (جشن ملي، مشاركت پرشور،آينده روشن)، غرفه فرهنگی در پیاده راه بوعلی در روز راهپیمایی 22بهمن، عضويت رايگان و بخشودگي جرائم ديركرد از 12 الي 22 بهمن ماه، مسابقه بزرگ کتابخوانی فصل انتخاب، پرداختن به مسئله جهاد تبيين و روشنگري جهت حضور پرشور در انتخابات براي دخيل شدن در سرنوشت كشور، برگزاري ايستگاه نقاشي متري در كتابخانه‌ها، برگزاري نمايشگاه‌های كتاب باموضوع انقلاب اسلامي و انتخابات، دعوت از شخصيت‌هاي فرهيخته و معتمد شهرستان به عنوان سخنران جهت تبيين گفتمان انقلاب اسلامي با محوريت انتخابات.


وی همچنین به ديدار و تكريم خانواده‌هاي معزّز شهدا و حضور در مزار شهدا، تدارك ويژه برنامه‌هاي محافل ادبي و قرآني در جهت اهميت مقاومت و ظلم ستيزي در مكتب اسلام وسيره حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم همزمان با روز مبعث، برپايي مراسم جشن انقلاب همراه با نداي الله اكبر و نورافشاني در كتابخانه‌هاي مركزياستان وشهرستان‎ها اشاره کرد.


زارعی درباره عضویت رایگان و بخشودگی جرائم تصریح کرد: علاقه‌مندان از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه سامان و پرتال‌های کتابخانه‌ای و دریافت کد تخفیف عضویت رایگان، به عضویت کتابخانه مورد نظر خود درآیند.


وی تأکید کرد: همچنین اعضایی که منابع امانی‌شان شامل جرائم دیرکرد می‌شود، در صورتی که در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکرد خواهند شد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان همچنین درباره رشد کتابخانه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها 9 کتابخانه عمومی شهری در استان همدان وجود داشت که امروز به برکت این نظام مقدس 118 کتابخانه در سراسر استان در شهرها و روستاها برپا شده است.


وی همچنین اظهار کرد: تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی نیز از حدود 40 هزار نسخه به یک میلیون و پانصد هزار نسخه رسیده و سرانه کتاب به ازای هر 100 نفر از 3.67 به 87 ارتقا یافته است.


زارعی همچنین اظهار کرد: درصد عضویت مردم در کتابخانه‌های عمومی نیز از چهار دهم جمعیت استان در سال 57 به 4.65 درصد در سال 1402 رسیده است.


وی تأکید کرد: زیربنا کتابخانه‌های عمومی از 3 هزار و 627 متر مربع به 48 هزار و 17 متر مربع ارتقا یافته به طوری که سرانه زیربنا از سی و سه صدم به 2.76 درصد رسیده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید