کد خبر:49017
پ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از فروش ملک بقعه شاهزاده حسین (ع) به بانک ملی خبر داد.

حجت‌الاسلام حاجی‌زین‌العابدینی گفت: در نشست با مسؤولان استان و بانک ملی، چون تخریب بانک امکانپذیر نبود، مقرر شد زمین بانک ملی دور میدان امام (ره) که متعلق به بقعه شاهزاده حسین (ع) بوده و پیش از انقلاب غیر قانونی تصرف شده، به قیمت روز به بانک فروخته و به جای آن ملکی خریداری شودو توسعه این بقعه مذهبی صورت گیرد.
او با تأکید بر اینکه این تصمیم چند ماه پیش گرفته شده و زمان‌بر شدن آن به خاطر اخذ مجوز‌هایی از سازمان اوقاف و مدیرعامل بانک ملی بوده است گفت: تصمیم بر این بوده بانک بدون هیچ تغییری باقی بماند و توسعه بقعه به نحو دیگری انجام گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: به علت اینکه ساختمان بانک ملی در میدان امام (ره) ثبت ملی شده عملا تخریب آن امکانپذیر نیست و سازمان میراث فرهنگی اجازه تغییر در آن را هم نمی‌دهد چراکه ممکن است روی ثبت منظر تاریخی هگمتانه تا همدان تأثیر داشته باشد.
حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با بیان اینکه با این شرایط فروش بانک برای توسعه بقعه شاهزاده حسین (ع) قابلیت اجرایی بیشتری دارد، گفت: یک هیأت کارشناسی باید تعیین تکلیف کند زمین به چه قیمت به بانک فروخته شود و بانک هم مبلغ مورد نظر را پرداخت کند تا طرح توسعه بقعه آغاز شود.
او با بیان اینکه در هیأت کارشناسی، اوقاف کارشناس خود را انتخاب کرده و بانک هم در حال انتخاب است، گفت: هیأت کارشناسی سه نفره متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری هستند که در آن نماینده بقعه و نماینده بانک حضور دارند و باید ملک را قیمت‌گذاری و ارزش آن را به بانک مبنی بر پرداخت مبلغ اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید