کد خبر:39440
پ

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه سهمیه استان همدان در نوسازی و بهسازی مسکن روستایی ۱۱ هزار فقره است، گفت: از احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور ۱۱ هزار واحد به همدان اختصاص دارد.

به گزارش روزانه نیوز ،محمدباقر خوش‌کردار در گفت‌: از ثبت نام بیش از ۵۰۰۰ متقاضی وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی خبر داد و اظهار کرد: در استان همدان بیش از ۵۰۰۰ متقاضی دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان ثبت نام دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مربوط به شهرستان ملایر است، مطرح کرد: ۱۲۰۰ فقره از متقاضیان ثبت نامی مربوط به ملایر و ۶۰۰ متقاضی هم مربوط به شهرستان اسدآباد بوده است.

خوش‌کردار با اشاره به کمبود ۲۵۸۴ واحد مسکن روستایی در شهرستان اسدآباد، تصریح کرد: شهرستان اسدآباد ۱۳ هزار و ۹۸۴ خانوار روستایی دارد که از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۰ دارای مسکن است و ۲۵۸۴ خانوار فاقد مسکن هستند.

وی با بیان اینکه هر ساله ۱۱ تا ۱۲ هزار سهمیه ساخت مسکن روستایی به استان همدان داده می‌شود، ادامه داد: هر ساله از سهمیه استان بخش قابل توجهی به شهرستان اسدآباد اختصاص داده می‌شود به‌طوریکه امسال ۱۰۰۰ فقره به این شهرستان داده شده است.

مقاوم‌سازی ۴۶ درصدی مساکن روستایی در اسدآباد

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه میزان مقام سازی مسکن روستایی اسدآباد ۴۶ درصد است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۱۴۴ واحد غیرمقاوم در اسدآباد وجود دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد باید ۸۷۲۸ واحد مسکن روستایی احداث شود، افزود: سهمیه این شهرستان در سال‌جاری نوسازی و مقاوم سازی ۱۰۰۰ واحد مسکونی است و در صورتی‌که این شهرستان بتواند سهمیه را جذب کند حاضریم از سهمیه سایر شهرستان‌ها به اسدآباد اختصاص دهیم.

خوش‌کردار درباره اینکه ۶۸ درصد از واحدهای روستایی بخش شراء شهرستان همدان نیاز به مقاوم سازی دارد، بیان کرد: ۱۰ هزار و ۴۱۷ خانوار روستایی در بخش شراء سکونت دارند که از این تعداد ۹۲۹۸ دارای مسکن هستند و ۲۹۶۸ واحد مسکونی نوسازی و بهسازی شده است.

احداث ۱۶۷ واحد مسکن روستایی در شراء

وی با اشاره به اینکه شاخص بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی بخش شراء ۳۲ درصد است، گفت: ۶۸ درصد از مساکن روستایی این بخش نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارد که امسال ۱۶۷ فقره سهمیه به این بخش اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تفاهم نامه بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفین برای احداث مسکن روستایی، خاطرنشان کرد: بنیاد علوی در بخش شراء مستقر شده است و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، دو تُن میلگرد و ۱۰ تُن سیمان به صورت رایگان در اختیار ۱۶۷ خانوار روستایی این بخش قرار خواهد گرفت.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه در شهرستان همدان ۲۷ هزار و ۶۹۵ خانوار روستایی وجود دارد، ادامه داد: ۱۷ هزار و ۲۷۸ خانوار در بخش مرکزی همدان و ۱۰ هزار و ۴۱۷ خانوار در بخش شراء سکونت دارند.

بهسازی ۵۲ درصدی مساکن روستایی در همدان

وی با اشاره به اینکه در شهرستان همدان ۲۳ هزار و ۶۱۱ واحد مسکونی روستایی وجود دارد، یادآور شد: ۱۲ هزار و ۲۳۶ واحد مسکن روستایی در شهرستان همدان بهسازی و نوسازی شده و شاخص نوسازی این شهرستان ۵۲ درصد است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بخش مرکزی ۶۵ درصد از مساکن روستایی مقاوم سازی شده است، اظهار کرد: در بخش مرکزی نیز ۱۷ هزار و ۲۷۸ خانوار روستایی با ۱۴ هزار و ۳۱۳ واحد مسکونی وجود دارد که از این تعداد ۹۲۶۸ واحد بهسازی و مقاوم سازی شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید