کد خبر:1226
پ

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در کمیته صدور پروانه‌های بهداشتی با بیان اینکه مسئولین فنی باید همواره در محل کار خود حضور داشته باشند گفت: چنانچه یکی از مسئول فنی غیبت غیر موجه نماید پروانه کسب وی به مدت سه ماه به تعلیق درخواهد آمد.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا، کمیته صدور پروانه‌ها با حضور دکتر ایرج خدادادی معاونت غذا و دارو، دکتر محمد کاظم‌زاده مدیر نظارت بر محصولات خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، مهندس قادری فرح کارشناس ارشد صدور پروانه‌ها، کارشناسان حوزه مدیریت غذا، اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا همدان و اعضای انجمن مسئولین فنی و همچنین سایر اعضای این کمیته در محل سالن جلسات معاونت غذا و دارو برگزار شد.

دکتر ایرج خدادادی در این جلسه با بیان اینکه کمیته بررسی، تایید و صدور پروانه‌ها به صورت روتین در هر جلسه با دستور کار معینی شروع می‌شود اظهار داشت: در این کمیته که با حضور اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان و اعضای انجمن مسئولین فنی و مدیران و کارشناسان حوزه غذا برگزار شده‌است، پرونده‌های شرکت‌ها و کارگاه‌های تولید کننده محصولات خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مورد بررسی و در نتیجه نظرات جمع بندی و اعلام نظر می گردد.

  وی در ادامه این جلسه به بیان فعال و غیرفعال بودن کارخانه‌های تولید محصولات غذایی پرداخت و گفت: فعال بودن کارگاه یا کارخانه تولید محصول غذایی و خوراکی به منزله این است که کارگاه یا کارخانه تولید محصول می‌نماید که در این صورت مسئول فنی تحت هیچ شرایطی مجاز به عدم حصور در محل کار خود نمی‌باشد و غیرفعال بودن به معنی عدم تولید محصول در کارخانه است که در این صورت عدم حضور مسئول فنی شرایط خاص خود را دارد.

وی افزود: چنانچه مسئول فنی بدون علت موجه در محل کار خود حضور نداشته باشد به منزله غیبت محسوب می‌شود و در این صورت ابتدا اخطار کتبی با درج در پرونده صورت می‌گیرد و سپس از زمان مطرح شدن در کمیته و اعلام نظر به فرد به مدت سه ماه پروانه مسئول فنی وی به تعلیق درخواهد آمد.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تصریح کرد: کلیه موارد مطرح شده در کمیته بررسی، تایید و صدور پروانه‌ها بر اساس قانون و بخشنامه‌های وزارتی مورد بررسی و اعمال نظر قرار می‌گیرند و سیاست‌های کاری دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا بسیار گسترده و بر اساس ارتباطات و مکاتبات وسیع وزارتی و اداری با ارگان‌هایی همچون اداره صنعت معدن، تجارت و وزارت کشاورزی و امثالهم می‌باشد و کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیاز است که تلاش‌های خود را در راستای اهداف وزارتی، گسترده و متعالی دانشگاه همسو نمایند.

وی در ادامه یادآور شد: سیاست‌های کاری این معاونت نیز بر اساس سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استوار است و لازم است یادآور شوم ارتباطات این معاونت صرفا” ارتباط با اتحادیه‌ها و کارگاه‌های تولیدی کوچک نیست.

در ادامه این کمیته پنج ساعته دکتر محمد کاظم‌زاده مدیر غذا و محصولات خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی این معاونت گفت: نحوه‌ی عملکرد و بررسی پرونده‌ها و صدور آراء نظرات برای همه کارگاه‌های تولیدی یکسان است و مسئول فنی‌ها باید در کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید محصولات خوراکی حضور فعال داشته باشند.

مدیر اداره غذا و محصولات خوراکی و آشامیدنی این معاونت افزود: کارگاههای تولیدی محصولات غذایی چنانچه در فاصله‌های کمی از هم قرار داشته باشند می‌توانند طبق روال گذشته از یک مسئول فنی برای سه کارگاه تولیدکننده محصولات غذایی استفاده کنند و چنانچه به‌طور مثال تعداد کارگاه‌ها به چهار مورد برسد باید صاحبان کارگاه‌ها مراجعه و هر دو کارگاه یک مسئول فنی داشته باشد در غیر این صورت نمی‌توانند هر چهار کارگاه یک مسئول فنی داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه تعداد هشتاد پرونده با عناوین مختلف کارگاهی مورد بررسی و آراء قرار گرفت و موارد مطروحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که عناوین آن در ذیل خواهد آمد.


* بحث در خصوص ساندویچ‌های آماده در بوفه‌های مدارس و سوپر مارکت‌ها

* فضای استاندارد سردخانه‌های نگهداری محصولات غذایی و زراعی مانند سیب زمینی‌ها

* فاصله استاندارد کارگاه‌های تولید محصولات غذایی

*فاصله بین دو کارگاه تولیدی

*حضور مداوم مسئولین فنی در کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی مواد خوراکی

*ضوابط کارگاهی، بررسی غیبت‌های مسئولین فنی کارخانه‌ها

* نحوه‌ی درست و اصولی گرفتن پروانه‌های کسب

*سیاست‌های کاری معاونت که بر اساس دستورالعمل‌های وزارتی است

 *چگونگی استفاده از ظرفیت‌های خالی کارگاهی

*مکاتبات اداری با سازمان غذا و دارو، اداره صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشاورزی / ز.بیگدلو 

منبع :  پایگاه خبری وب‌دا در همدان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید