کد خبر:37837
پ

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان با اشاره به آغاز برنامه مکمل یاری با مگا دُز ویتامین (آ)، گفت: والدین کودکان ۲ تا پنج سال برای دریافت مکمل «ویتامین آ» ویژه این گروه سنی به مراکز جامع سلامت و پایگاه های بهداشت در سطح استان مراجعه کنند.

به گزارش روزانه نیوز،آرزو کاوه ای  گفت : والدین به همراه کودکان ۲ تا پنج سال خود می توانند برای دریافت ویتامین (آ) به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت فعال در سطح استان مراجعه کنند.

وی افزود: این مکمل ها بعد از ضدعفونی کردن دست ها و قیچی سر کپسول با قیچی تمیز، توسط پرسنل شبکه بهداشت در گلوی کودک چکانده می شود که این اقدام باید یکبار دیگر و پس از گذشت ۶ ماه از مرتبه اول، تکرار شود.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: این مکمل، ویتامین “آ” مورد نیاز کودکان را برای یک دوره ۶ ماهه تامین می کند بنابراین برنامه مکمل یاری هر ۶ ماه یکبار تکرار می شود.

کاوه ای ادامه داد: برنامه مکمل یاری با مگادُز ویتامین آ با هدف تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان و پیشگیری از ابتلای آنها به بیماری های عفونی انجام می شود.

به گفته وی، گروه هدف این برنامه، کودکان ۲ تا پنج سال در مناطق شهری و روستایی هستند و نوع مکمل به شکل کپسول ژله ای ۲۰۰ هزار واحد بین المللی است که در همه مراکز خدمات جامع سلامت،  پایگاهها و خانه های بهداشت ارائه می شود.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: ویتامین “آ” یکی از مواد مغذی و مهمی است که نقشی  اساسی در سلامت ارگان‌های بدن ایفا می‌کند و کمبود این ویتامین به عنوان یکی از مشکلات تغذیه ای در کشورهای در حال توسعه شناخته شده است.

کاوه ای خاطر نشان کرد: ویتامین آ یک ویتامین محلول در چربی است که نقش مهمی در تنظیم و  عملکرد بدن از جمله تنظیم سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری‌های ویروسی شامل اسهال و بیماریهای گوارشی، بیماریهای تنفسی، کووید ۱۹ و سرخک دارد ضمن اینکه تقویت سیستم بینایی، خونسازی و رشد و تکامل استخوان ها از دیگر مزیت های مصرف ویتامین “آ” است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید