کد خبر:39437
پ

۱۱۰ سری جهیزیه با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار روز جمعه با حضور مسئولان شهرستان ملایر به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر اهدا شد.

به گزارش روزانه نیوز ،نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی روز جمعه در این آئین اظهار داشت: فضای همدلی و نوع‌دوستی در این شهرستان موج می‌زند که مایه امید و دلگرمی برای نیازمندان است.

هادی بیگی‌نژاد” تهیه و توزیع جهیزیه برای نوعروسان و نمونه‌های بارز اقدامات خیر و نیک را تمرین  عمل صالح دانست و افزود: زحمات زیادی کشیده شد تا این تمرین عمل صالح به خوبی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه عمل خوب و صالح را باید در جامعه گسترش داد، بیان کرد: نهضت خیر اهدای جهیزیه، احداث و نوسازی مسکن محرومان و مددجویان و امثال آن برای کمک به نیازمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت باید همانند گذشته تداوم یابد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ملایر را در انجام کار خیر و نیک و وقف پیشتاز دانست و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، همه باید از آنچه خداوند در اختیار ما قرار داده است، انفاق کنیم، قبل از آنکه مرگ انسان فرا برسد.

بیگی‌نژاد یادآور شد: نمونه این کارهای خیر و خداپسندانه باید اطلاع‌رسانی شود تا مردم ببینند که هنوز جامعه محور خیرات و اقدامات نیکوکارانه است.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده و از محل مصوبات سفر، هیچ نوعروس پشت نوبتی برای دریافت جهیزیه در این شهرستان نداریم و تا پایان سال جهیزیه تحویل آنها خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد انجام شد، ۶۸ واحد منزل مسکونی مددجویان از یکصد واحد که باید تا پایان سال تکمیل شود، با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در دست اجرا است و تا هفته بسیج افتتاح می‌شود.

سرهنگ “علی‌اصغر فارسی” افزود: پنج واحد منزل مسکونی نیازمندان نیز در هفته بسیج افتتاح و تحویل نیازمندان می‌شود و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برای فروش کالا در هفته بسیج دایر خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ سری جهیزیه تهیه و تحویل نوعروسان زیرپوشش با کمک حوزه‌های مقاومت سپاه شد که هفته بسیج نیز تعدادی دیگر با کمک خیران تهیه و به نوعروسان اهدا می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر نیز اظهار داشت: این دومین رزمایش اهدای جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش در این شهرستان است که با کمک خیران و از منابع کمیته امداد تهیه و توزیع شد.

علی خراسانی” افزود: در مرحله نخست ۶۴ سری جهیزیه و در مرحله دوم ۱۱۰ سری جهیزیه تهیه و به نوعروسان زیرپوشش این نهاد اهدا شد.

وی با بیان اینکه اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان همدان است، ادامه داد: از تعداد ۵۵۰ فقره جهیزیه که به استان همدان تعلق گرفت، با پیگیری نماینده ملایر ۱۱۰ فقره به این شهرستان اختصاص یافت.

مدیر کمیته امداد ملایر یادآور شد: مقرر شد پیرو مصوبات سفر رئیس جمهور ۲ هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به نوعروسان اهدا شود.

خراسانی با قدردانی از همراهی سپاه ناحیه ملایر و بسیج سازندگی در حمل و نقل و تامین فضای لازم برای اهدای ۱۱۰ فقره جهیزیه، گفت: ارزش هر سری جهیزیه که شامل پنج قلم لوازم همچون یخچال، تلویزیون، گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی است، طبق منابع دولتی ۲۲ میلیون تومان است که در بازار هزینه بسیار بالاتر از این رقم است.

در حال حاضر ۹ هزار و ۱۹۴ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان ملایر بهره‌مند می‌شوند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید