کد خبر:34938
پ

استاندار همدان از اختصاص هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان خبر داد و گفت: تخصیص این میزان اعتبار نشانه اهمیت موضوع تامین آب پایدار برای مردم استان همدان است که دولت سیزدهم به آن توجه ویژه دارد.

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی فرزاد  ، اظهار داشت: با پیگری های انجام شده ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه اختصاص یافت و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به تازگی واریز شده و این موضع اقدام بی نظیری در طرح‌ها و پروژه هایی است که پس از انقلاب در کشور اجرا شده است.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از سد تالوار مشکل کمبود اعتبار ندارد، افزود: انتظار داریم قرارگاه خاتم الانبیا با افزایش توان فنی و تیم‌های کاری خطوط انتقال را با شتاب بیشتری اجرا کرده و طبق جدول زمان بندی این پروزه را به بهره برداری برسانیم. 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: از ۱۰ کیلومتر خط انتقال، سه و نیم کیلومتر در منطقه سخت گذر و سنگلاخی است که انجام شده و بقیه عملیات در مسیر هموار واقع شده است که بی تردید ادامه عملیات لوله گذاری با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی افزود: مشکل کمبود لوله و خرید ورق از کارخانه فولاد مبارکه از موانع این پروژه بود که با پیگیری ها و دستور وزیر رفع شده و در روزهای آینده اولین بخش محموله مورد نیاز به پروژه تزریق می شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه عملیات انتقال فرایند پیچیده و کاملا فنی است، افزود: این پروژه باید در طول ۱۷ سال گذشته انجام می‌شد که با همت دولت سیزدهم مطالبه دیرینه مردم همدان برآورده می شود.

وی تصریح کرد: سد تالوار وضعیت آبی خوبی دارد و ایستگاه پمپاژ شماره سه نیز به اتمام رسیده و ایستگاه های شماره ۱ و ۲ نیز در حال احداث است.

استاندار همدان گفت: درخصوص تامین پمپ‌های مورد نیاز قرارداد چهار ماهه منعقد شده بود که با پیگیری صورت گرفته و دستور وزیر عملیات خرید و نصب نیز شتاب گرفت و قرارداد خرید ونصب سوله های مورد نیاز هم تنظیم شده است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در قسمت‌های مختلف سد و پایین دست آن مانند تصفیه خانه، ایستگاه های پمپاژ و حفاری و انتقال اکیپ‌ها مشغول کار هستند، تاکید کرد: قرارگاه خاتم الانبیا باید توان و امکانات خود را افزایش دهد.

وی افزود: به زودی با وزیر نیرو و فرمانده کل سپاه در راستای تقویت ماشین آلات و اکیپهای مستقر در این پروژه و نیز برق رسانی و تجهیزات مورد نیاز دیداری خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه سپاه در هر زمینه ای که وارد شده کار با سرعت و کیفیت بالا انجام شده است و امیدواریم به زودی پروژه انقال از سد تالوار به همدان نیز بهره برداری شود.

در ادامه این بازدید سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان هم گفت: خط انتقال لوله 130 کیلومتر تا تصفیه خانه همدان است و سه ایستگاه هم برای انتقال و پمپاژ آب در نظر گرفته شده است 120 کیلومتر از خط انتقال انجام شده و 10 کیلومتر باقی مانده هم در دست اجراست.

ضروری با بیان اینکه تصفیه خانه سه هزار و 800 لیتر در ثانیه در افق نهایی و هزار و 800 لیتر در ثانیه در افق اظطراری در دستور ساخت است افزود : تلاش می کنیم که قبل از شروع تنش آبی انتقال آب به همدان انجام شود.

وی با اشاره به میزان اعتبارات تخصیص یافته برای انتقال آب به همدان گفت : ما مشکل اعتبار نداریم و در سال 1400 پانصد میلیارد تومان در اختیار شرکت آب منطقه ای قرار گرفته و به محض هزینه کرد قول 600 میلیارد تومان دیگر نیز داده شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان تاکید کرد: در سال 1401 هم هر آنچه اعتبار نیاز باشد تامین می شود و وزارت نیرو حتی تا سه هزار میلیارد تومان را هم قول مساعدت داده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید