کد خبر:35477
پ

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان از پیش بینی برداشت۴۸ هزار تن سیر خشک و تر از مزارع این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز ،علی بایگانه گفت : سطح زیر کشت امسال سیر خشک و تر استان همدان جمعا ۳۴۰۰ هکتار بوده که بر اساس پیش بینی‌ از این میزان سطح بیش از ۴۸ هزار تن سیر خشک و تر برداشت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در تولید سیر مبنای تولید سیر خشک است، افزود: از ۴۸ هزار تن  تولید پیش بینی شده سیر خشک و تر استان ۴۴ هزار تن به سیر خشک و چهار هزار تن به سیر تر اختصاص دارد.

وی میزان سطح زیر کشت سال گذشته سیر استان را ۳۶۰۰ هکتار با تولید ۴۹ هزار تن برشمرد و افزود: هر ساله عملیات برداشت این محصول از اواخر تیر آغاز شده و تا اواسط مرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا؛ همدان بخش اعظمی از سهم تولید سیر کشور را دارد به‌ نوعی که روستای «سولان» در شهرستان همدان بیش از ۶۰ درصد از تولید سیر استان را از آن خود کرده است.

از طرفی سیر محصول پایدار استان همدان است و به‌لحاظ طعم و مزه، محصول همدان برتری خاصی نسبت به سایر نقاط کشور دارد تا آنجاکه حتی سیر خشک همدان با سابقه‌ای طولانی در بین مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی، علاوه بر سبد خانوارها در سبد خرید شرکت‌های تولید دارویی و بهداشتی نیز قرار گرفته و به‌عنوان محصولی راهبردی در کشور مورد توجه است.

//ایسنا//

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید