کد خبر:35672
پ

به گزارش روزانه نیوز،محمود فتحی سطح زیر کشت گندم این شهرستان را در سال زراعی جاری ۷۰ هزار هکتار بیان کرد و گفت:اداره تعاون روستایی تمهیدات لازم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان آماده کرده و پیش بینی می‌شود بیش از ۹۰ هزار تن گندم تولید شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با اشاره به اینکه امسال کشاورزان ۴۰ درصد محصولاتشان را بیمه کرده‌اند، افزود: مبارزه با آفت سن غلات در این شهرستان در حال اجراست و تا با امروز ۳ هزار هکتار مبارزه با این آفت انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گندم دچار خسارت خشکسالی شده است افزود: بیشترین خسارت به محصولات کشاورزی گندم در مزارعی بوده که دو بار کشت محصول گندم به صورت متوالی انجام شده است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان رزن گفت:همچنین در مزارعی که کشاورزان اقدام به پاشیدن کود در فصل بهار کرده‌اند، محصولشان از بین رفته است.

وی عدم پرداخت خسارت خشکسالی کشاورزان در سال گذشته را تداخل اطلاعات کشاورزان بیان کردو افزود: به زودی مابقی خسارت خشکسالی کشاورزان نیز پرداخت می‌شود.

فرماندار شهرستان رزن هم با اشاره به اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان تسهیلات خرید نهاده برای دامداری و مرغداران شهرستان رزن با معرفی جهادکشاورزی به بانک عامل پرداخت می‌شود.

علی اصغر غفاری آثار با بیان اینکه هم اکنون ۲۳ هکتار گلخانه در شهرستان رزن وجود دارد، افزود: بالغ بر ۵ هکتار دیگر نیز در دست ساخت است که علاوه بر این ۱۰۷ هکتار نیز در فرایند صدور مجوز قرار دارند.

شهرستان رزن یکی از قطب های تولید  محصولات کشاورزی است .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید