کد خبر:40277
پ

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با احداث سردخانه های جدید در استان ضایعات سیب زمینی از ۲۵ درصد به سه درصد کاهش یافته است.

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان «حسن محمدی» با بیان اینکه در دهه ۸۰، استان همدان با داشتن تنها هشت سردخانه با ظرفیت ۳۰ هزار تن حرفی برای نگهداری و ذخیره سازی محصولات کشاورزی نداشت افزود: تعداد سردخانه های استان با هدف کاهش ضایعات و نگهداری محصولات کشاورزی هم اینک به ۹۲ واحد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: با تلاش تحقیقات مدیریت صنایع تبدیلی سازمان و اثبات لزوم احداث سردخانه برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی اکنون استان همدان به عنوان بارانداز محصولات کشاورزی کشور معرفی شده است.

محمدی یادآور شد: ۹۲ سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی استان همدان با ظرفیت ۲۴۰ هزار تن برای ۹۲۴ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بهار با ۵۸ فقره و با ظرفیت ۱۴۸ هزار تن بیشترین سردخانه دارای پروانه بهره برداری استان را دارا است.

محمدی افزود: ۶۶ واحد سردخانه با ظرفیت ۲۶۸ هزار تن با پیشرفت فیزیکی بالای بین ۳۰ تا ۹۰ درصد در حال احداث است که بیشترین واحد ها در شهرستان بهار با ۴۴ فقره و ظرفیت ۱۸۱ هزار تن است.

استان همدان با داشتن ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است به نحوی که بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی این استان را به خود اختصاص داده است.

بخش کشاورزی استان همدان همچنین ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید