کد خبر:34776
پ

به گزارش به روزانه نیوز،محمد علی محمدی در کارگروه حفاظت از منابع آب شهرستان همدان گفت: آب موجود در سد اکباتان حدود سه برابر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته و به هشت میلیون متر مکعب رسیده است.

او گفت: تامین آب آشامیدنی در همدان به موضوعی مهمی تبدیل شده است که باید از همه توان برای تحقق این موضوع استفاده کرد.

فرماندار همدان گفت: منابع آب‌های سطحی این شهرستان بسیار محدود و رو به اتمام است بنابراین برای رفع این مشکل از چاه‌ها به عنوان منابع آب جایگزین استفاده شده و تدابیر لازم برای انتقال آب از چاه‌های استیجاری به شهر همدان پیش بینی شده است.

محمدی برخورد عدالت محور در مقوله انسداد چاه‌های غیرمجاز را ضروری دانست و گفت: حق آبه بخش کشاورزی متناسب با کاهش منابع آب و نزولات جوی، کاهش می‌یابد.

به گفته او هم اینک به علت پایین بودن کیفیت آب آشامیدنی در روستا‌های خیرآباد، قبچاق، عربلو، نهران و شمس آباد به این روستا‌ها با استفاده از تانکر آبرسانی انجام می‌شود.

فرماندار همدان بر ضرورت اطلاع رسانی و شفاف سازی برای مردم با هدف همراهی بیشتر در اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد.

محمدی گفت:  باید در جلسات و برنامه‌ها با استفاده از همه تریبونها، موضوع کمبود منابع آب و ضرورت صرفه جویی اطلاع رسانی شود.

همدان از ۱۷ سال پیش تاکنون همواره در ردیف استان‌های در معرض خشکسالی قرار داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ذخیره سد اکباتان اکنون ۸.۵ میلیون متر مکعب است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید