کد خبر:50388
پ

فرماندار همدان گفت: ۳۷۵ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه همدان و فامنین فعال است.

به گزارش روزانه نیوز، مسلم مخفی امروز در جمع خبرنگاران در هنگام رای دادن در شعبه اخذ رای مخابرات اظهار داشت: خوشبختانه امروز روز موعود و جشن مردم ایران است تا پای صندوق‌های رای‌گیری بار دیگر سرنوشت خود را تعیین کنند‌.

وی با بیان اینکه عوامل اجرایی تقریبا ۱۰ ماه در قالب هیات اجرایی مختلف زحمات شبانه‌روزی داشتند تا انتخابات به نحو شایسته‌ای برگزار شود گفت: امروز ۳۲۲ شعبه در حوزه انتخابیه همدان و جمعا در حوزه  انتخابیه همدان و فامنین ۳۷۵ شعبه فعال است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه بیش از ۸ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات در همدان دخیل هستند، افزود: خوشبختانه استقبال خوبی از انتخابات در همدان شده است و پیش‌بینی افزایش مشارکت را نسبت‌ به قبل داریم.

مخفی با بیان اینکه امروز مردم همدان به فرامین رهبری لبیک گفتند و حضور پرشوری را دارند تا افراد اصلح انتخاب شوند گفت: آمار رای اولی ما در استان بیش از ۱۵ هزار نفر است.

وی با اشاره به نظارت هیات نظارت بر انتخابات خاطرنشان کرد: ما نیز ۳۲۰ نفر را در کار بازرسی داریم.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه امسال ۲۰ درصد بیشتر تعرفه انتخابات در اختیار شعب قرار دادیم، بیان کرد: ۱۷۵ نفر در مرحله اول کاندیدا بودند که ۱۳۰ نفر تایید صلاحیت شدند و ۹۳ نفر باقی ماندند تا با هم امروز رقابت کنند.

حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان همدان برای انتخابات امروز واجد شرایط رای‌دهی هستند

مخفی یادآور شد: ۲۹۹ نامزد از هفت حوزه انتخابیه در استان همدان برای کسب ۹ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

به گفته وی، حوزه های انتخابیه همدان-فامنین و ملایر هرکدام دو نماینده و حوزه‌های انتخابیه نهاوند، اسدآباد، تویسرکان، بهار و کبودرآهنگ، رزن و درگزین نیز هرکدام دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.

فرماندار همدان گفت: مردم استان همدان همچنین امروز برای انتخاب نمایندگان خود در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رای می‌روند.

مخفی اشاره کرد: استان همدان در مجلس خبرگان رهبری دارای دو نماینده است، این استان سه داوطلب ورود به مجلس خبرگان رهبری دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید