کد خبر:49804
پ

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن اعلام کرد: ۷۰۱ نفر از جمعیت غربالگری شده شهرستان رزن مشکوک به دیابت هستند.

به گزارش روزانه نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان رزن، مجید موانیه ئی از مشارکت ۸۱.۲ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان در پویش ملی سلامت خبر داد و افزود: از ۷۶ هزار جمعیت شهرستان رزن ۵۴ هزار و ۷۲ نفر  از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان برای شرکت در این پویش هدفگذاری شده بود که در این رابطه از این تعداد  جمعیت هدفگذاری شده ۵۰ هزار ۷۶۲ نفر مشارکت کردند.

به گفته وی،در سطح روستاهای شهرستان رزن از جمعیت ۴۰ هزار و ۹۲ نفری هدفگذاری شده  تعداد ۳۹ هزار ۴۳ نفر  معادل ۹۸.۳  درصد و در جمعیت شهری از ۱۳ هزار و ۹۸ نفر جمعیت هدفگذاری شده تعداد  ۱۱ هزار و ۳۵۹ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال مورد غربالگری قرار گرفتند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن تصریح کرد: در این پویش بر اساس نتایج نهایی ۱۰ هزار ۱۲۵ نفر در معرض بیماری دیابت بودند که به طور قطع اگر رعایت نکنند  مبتلا به دیابت خواهند شد ضمن اینکه ۷۰۱ نفر معادل ۱.۹ دهم از جمعیت غربالگری شده شهرستان مشکوک به دیابت هستند که این افراد به پزشک ارجاع داده خواهند شد تا آزمایش های تکمیلی لازم را انجام داده و در صورت نیاز توسط مراقبان سلامت و پزشکان تحت نظر باشند.

موانیه ئی ادامه داد:در این پویش ۹۸۷۴ نفر از افراد غربالگری شده دارای پیش فشار خون بالا و ۸۰۳ نفر معادل ۱.۵۶ درصد مشکوک به بیماری فشار خون تشخیص داده شد.

وی افزود:در این پویش ۶۳ واحد خانه بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت شهرستان با ۱۰۲ بهورز و مراقبان بهداشت و نیز شش تیم سیار دو نفره مشارکت داشتند و این پویش را به نحو شایسته ای به پایان رساندند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن اضافه کرد:تیم های سیار در این پویش با حدود در سطح ادارات ،واحدهای صنعتی و تولیدی و همایش ها و نماز جمعه نسبت به غربالگری افراد بالای ۱۸ سال اقدام کردند که این امر از نقش موثری در ارتقا مشارکت جمعیت هدف در این پویش برخوردار بود.

موانیه ئی با تقدیر از همکاری و پشتیانی و حمایت‌های فرماندار رزن برای انجام موفقیت آمیز این پویش ملی در سطح شهرستان تصریح کرد:به طور قطع اگر حمایت ها و پشتیبانی فرماندار شهرستان در این پویش از شبکه بهداشت و درمان شهرستان نبود این پویش ملی در این شهرستان با چنین موفقیتی به سرانجام نمی رسید.

در پایان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان طی لوحی از زحمات و تلاشهای علی اصغر غفاری آثار فرماندار شهرستان رزن، برای تلاش در جذب مشارکت حداکثری مردم در پایش ملی سلامت در سطح شهرستان رزن و کسب افتخاری دیگر در حوزه بهداشت و درمان تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید