کد خبر:15799
پ

کارشناس بازار سرمایه گفت:نتایج انتخابات آمریکا بیش از آنکه بر اقتصاد کشور اثر بگذارد، سبب كنترل هیجانات مردم در بازار مالي به خصوص بازار سرمايه خواهد شد.

روزانه نیوز / علی عباسی کارشناس بازار سرمایه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روزانه نیوز در رابطه با تاثیر انتخابات بر بازار سرمایه تصریح کرد: شاخص بازار سرمایه اکنون در یک منطقه هیجانی قرار دارد، این امر بدین معناست که نتایج انتخابات آمریکا بیش از آنکه بر اقتصاد کشور تاثیر بگذارد بر هیجان اثر گذاشته است.

او بیان افزود: اینکه بعضی از کارشناسان می گویند که اگر جو بایدن پیروز انتخابات شود شاخص بازار سرمایه اُفت می کند به علت آن است که نرخ ارز روند کاهشی را پیش می گیرد، اما اگر ترامپ به صورت مجدد در مقام ریاست جمهوری قرار بگیرد طی سیاست هایی که دارد قیمت دلار با روند افزایشی مواجه می شود که در کوتاه مدت می تواند سبب رشد بازار شود اما در بلند مدت این مسئله به نفع اقتصاد جامعه نیست.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص وقتی روی ۲ میلیون و ۸۰ رسید نرخ دلار در محدوده ۱۳ هزار تومان قرار داشت، اما اکنون با اُفت شاخص ما شاهد رشد نرخ ارز هستیم درحال حاضر نکته حائز اهمیت این است که اگر تمام بازارهای مالی هم متوقف شوند، با توجه به این تفاسیر شاخص بورس با رشد مواجه خواهد شد.

عباسی تصریح کرد: اگر بعد از پیروزی جو بایدن در انتخابات شاخص بازار منفی شود قطع به یقین این امر مقطعی است به طوری که بعد از یک بازه زمانی بازار به روند عادی خودش بازخواهد گشت.

او بیان کرد: از چند ماه گذشته روند کاهشی را در بازار سرمایه مواجه شدیم خود گرفته به علت انکه بازار سهام تا حدودی انتخاب بایدن را در خود دیده است و به اصطلاح قیمت سهام ها در بورس پیشخور شده اند چرا که بازار سهام یک بازار آینده نگر است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید