کد خبر:29021
پ

رییس شورای شهر تهران گفت: مهمترین عامل مشارکت عمومی در انتخابات احساس اعتماد وامیدواری مردم است که وظیفه دستگاههای مسئول بویژه شورای نگهبان، رسانه ملی و وزارت کشور در این حیطه بسیار خطیر است.

به گزارش روزانه نیوز محسن هاشمی افزود: امروز در فاصله ۴ هفته تا انتخابات ریاست جمهوری، با فضای سردی مواجه هستیم و نظرسنجی های رسمی نشان از مشارکت حدود ۴۰ درصدی جامعه در انتخابات ریاست جمهوری فعلی می دهد که امیدواریم تا زمان رای گیری این مشارکت بالاتر برود.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری افزود: مهمترین عامل مشارکت عمومی در انتخابات احساس اعتماد وامیدواری مردم است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر در دوم خرداد، تردید به سلامت صندوقهای رای، مانع مشارکت بود، امروز ناامیدی بخشی ازجامعه نسبت به موثر بودن صندوقهای رای برای حل مشکلاتشان، موجب سرخوردگی و رکود فضای کشور در آستانه انتخابات شده است.

 هاشمی ادامه داد: نقش خطبه تاریخی آیت الله هاشمی رفسنجانی یکهفته قبل از دوم خرداد در حفظ این اعتماد را نباید نادیده گرفت که اعتماد آحاد جامعه به صندوقهای رای را افزایش داد.

 انتخاب مردم در انتخاب اصلح ریاست جمهوری موثر است

وی افزود: دوم خرداد، برای نظام جمهوری اسلامی، یک تولد دوباره بود، پیش از دوم خرداد، جریانات سیاسی وحاکمیت نسبت به انتخاب دولت ها، پیش بینی های روشنی داشتند و در انتخابات ریاست جمهوری، اتفاق غیرمنتظره ای رخ نمی داد اما در دوم خرداد برای نخستین بار، کاندیدایی که از حمایت  رسانه ملی ونهادهای حاکمیتی برخوردار بود، به موفقیت نرسید و شاید یکی از  علل مهم این انتخاب مردم، احساس عمومی از قبل برنده بودن یک کاندیدا در جامعه بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوم خرداد، جامعه با همه عواطف وپیچیدگی هایش، خود را نشان داد افزود: و بکار بردن تعبیر حماسه دوم خرداد از سوی رهبرانقلاب، نشان داد که تا چه میزان این حضور ومشارکت عمومی در تقویت انقلاب و مردمسالاری دینی نقش ایفا کرد/میزان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید