کد خبر:29369
پ

رئیسی از برنامه راه اندازی سامانه هوشمند مالیاتی خبر داد، و گفت: تمام داده‌ها به این سامانه داده شود تا فعالیت‌های اقتصادی شفاف و روند کار اقتصادی روشن شود و از فرار مالیاتی جلوگیری شود و این سامانه هوشمند یک عدالت مالیاتی را اجرا کند و تا سامانه مالیاتی اجرا نشود دچار مشکلات زیادی خواهیم بود.

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رییسی چهارشنبه‌شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه رفتن بین مردم، سلوک من است که حتما اصحاب رسانه زیاد درباره آن شنیده‌اند و روش من، در اتاق نشستن نیست افزود: در اجتماعات و کارخانه‌ها و ادارات و سازمان‌ها حضور می‌یابم و همین الان هم به مجتمع‌های قضائی می‌‎روم و از نزدیک کار آنها را می‌بینم.

رئیسی اظهار کرد: باید سازو کار را به نحوی تنطیم کنیم که فرار مالیاتی به صفر برسد. چرا یک کارمند  قبل از دریافت حقوق مالیات پرداخت می‌کند ولی افرادی که میلیاردی درآمد دارند مالیات پرداخت نمی‌کنند؟

وی با بیان اینکه عدم اشراف دولت در پول و کالا باعث شد آنچه نباید واقع بشود واقع شد و آنچه باید واقع شود واقع نشد، اضافه کرد: از کارهای اولیه دولت ایجاد اشتغال است و اولین راه افزایش تولید است و رشد اقتصادی ۵درصدی می تواند برای جوانان اشتغال ایجاد کند. ما می توانیم با افزایش تولید صادرات غیر نفتی‌مان را به ۲برابر افزایش دهیم.

 اقتصاد کشور ما ظرفیت ایجاد اشتغال برای جوانان دارد

رئیسی یادآور شد: ۷۰درصد ظرفیت اقتصادی کشور ما ظرفیت ایجاد اشتغال برای جوانان دارد و می‌توان برای تحصیل کرده‌ها کار کرد و می توان بیکاری ۴۳درصدی را در زمان کوتاهی به ۱۵درصد کاهش داد.

او ادامه داد: اشکالی که در بورس است این است که آگاهی بخشیدن به مردم با یک مدیریت جدی انجام نشد و وقتی مردم با تاکید دولت به بورس آمدند کارهایی که باید انجام نشد. ساز وکار نظارتی بورس درست عمل نکرد و صندوق توسعه و تتبیت از نوسانات جلوگیری نکرد.

او ادامه داد: بورس جای جبران کسری بودجه دولت نیست و باید اجازه داد حقوقی ها آن را دچار نوسان کنند.

رئیسی افزود: باید صندوق جبران خسارت برای کسانی که بسیار هستند فعال شود تا مردم اعتماد کنند و منابع صندوق قابل تامین است و اولا صندوق تثبیت در بورس هست و این مبلغ قابل تامین برای دولت است. تضمین خسارت هم با صندوق توسعه و هم صندوق تثبیت و هم با صندوق جبران خسارت قابل تامین است.

مشکل کشور رودربایستی و جناح بازی و حزب بازی است

وی افزود: مشکل کشور رودربایستی و جناح بازی و حزب بازی است و ما در کشورداری جدیت می خواهیم  و اگر جدیت باشد بسیاری از امور در جای خود خواهد رفت و دستگاه قضایی در مرحله آخر است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: وقتی ما به جوانان می‌گوییم ازدواج کنید باید مسأله اشتغال و مسکن آنها را حل کنیم و به نظرم این کار از دولت بر می‌آید.

رئیسی افزود: ان‌شاءالله دولت آینده در همان ابتدای کار، اشتغال و مسکن را که از مسائل مهم است پیگیری می‌کند و در هر سال یک میلیون شغل و یک میلیون مسکن را با استفاده از امکانات موجود در کشور ایجاد خواهد کرد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید