کد خبر:25674
پ

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: شبکه مراکز نیکوکاری محلی و سامانه جامع نیکوکاری برای نخستین بار در کشور در استان همدان راه‌اندازی شد.

به گزارش روزانه نیوز مرتضی بختیاری در مراسم رونمایی از شبکه  مراکز نیکوکاری محلی و سامانه جامع نیکوکاری استان همدان با بیان اینکه کمیته امداد در روز ۱۴ اسفند سال ۱۳۵۷ توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی افتتاح شد، افزود: انقلاب اسلامی، انقلاب محرومان و مستضعفان است و آنها صاحب اصلی این انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه سامانه‌ای که کمیته امداد راه‌اندازی کرده در کنار خیریه‌های دیگر است و خیران نباید از کارهای خیرخواهانه کنار بکشند افزود: خیریه ها کارهای بسیار بزرگی چون مدرسه‌سازی،کمک به ایتام، کمک‌های مومنانه را به انجام رسانده‌اند که ضمن تشکر از انها اطمینان می‌دهیم کمیته امداد در کنار آنها خواهد بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه  این سامانه به شکلی برنامه‌ریزی شده که افراد با عزت از خدمات برخوردار شوند، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در همدان ساماندهی خیریه ها در استان بوده که به لطف خدا با این سامانه با رعایت تکریم عزیزان نیازمندی‌های خودشان را انتخاب و بر اساس آن خدمات مورد نظر راه دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این سامانه برای نخستین بار در کشور در استان همدان راه اندازی می‌شود، اضافه کرد: در استان همدان ۷۹ میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومان کمک مردمی در سال ۹۸ شامل فطریه، زکات و کمک به نیازمندان جمع آوری شده است.

بختیاری با بیان اینکه ۳۱ میلیارد تومان نیز در سال گذشته در استان توسط خیریه‌ها جمع آوری شده است اظهار داشت: در سال ۹۹ نیز تا کنون ۱۱۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۸ هزار و ۳۶۹ شغل برای مددجویان ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر در استان همدان ۳ هزار یتیم و ۴۲ هزار حامی وجود دارد./خبر آنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید