کد خبر:26807
پ

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی سند همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز «ابوالفضل عمویی» در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگاران گفت: در این جلسه بررسی سند همکاری جامع ایران و چین با حضور «رسول مهاجر»، معاون دیپلماسی اقتصادی و «رضا زبیب»  مدیرکل شرق آسیای وزارت امور خارجه بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه گزارشی از روند تدوین این سند و گفتگوهای ۶ سال گذشته بین دو کشور درباره مشارکت راهبردی ایران و چین ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سخنان معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه افزود: مهاجر در این نشست تاکید کرد که از لحاظ حقوقی این سند برای کشور تعهدآور نیست، بلکه نقشه راه است که سمت و سوی آینده همکاری های ایران و چین را در ۲۵ سال آینده روشن می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هم به تبیین نظرات خود درباره این سند پرداختند و ضمن حمایت از رویکرد توسعه مناسبات ایران با کشورهای مختلف از جمله چین، تاکید کردند که قراردادهایی که در آینده ذیل این سند، شکل خواهد گرفت به منظور بررسی تعهداتی که برای کشور خواهد داشت، طبق اصل ۷۷ قانون اساسی باید به مجلس شورای اسلامی برای تصمیم گیری ارائه شود.

عمویی خاطرنشان کرد: در این نشست کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مامور شد که برای بررسی دقیق تر ابعاد این سند، در آینده نزدیک جلساتی را با حضور کارشناسان و نهادهای ذیربط برگزار کند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید