کد خبر:30588
پ

معاون اول رییس جمهوری گفت: در مصوبه قبلی دولت و هم در مصوبه امروز دولت تصویب شده است که تمامی مراکز تولید رمزارز متوقف شوند.

به گزارش روزانه نیوز اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور با بیان اینکه وزارت نیرو به همه اطمینان داد که به مراکز ضروری و مهم مثل بیمارستان‌ها تا این لحظه نه خاموشی داده و نه خاموشی خواهد داد، افزود:صنعت برق یکی از صنعت های مهم و پیشرو در ایران است.

وی با بیان اینکه مراکز تولید رمزارز دارای مجوز در مقطع فعلی اجازه ندارند در هیچ ساعتی از شبانه روز فعال باشند، افزود: در صورت رعایت نکردن این دستورالعمل، وزارت نیرو مجوز آنها را لغو خواهد کرد و در مصوبه فردای هیات دولت هم بر این موضوع تاکید خواهد شد.

تولید رمزارز غیرمجاز خلاف قانون است

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به فعالیت مراکز تولید رمزارز غیرمجاز گفت: شوراهای تامین استان برای شناسایی مراکز غیر مجاز فعال خواهند شد و وزارت نیرو نیز قادر است از طریق میزان مصرف برق واحدها، آنها را شناسایی کند.

جهانگیری اضافه کرد: وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات نیز با روش های دیگری قادر به شناسایی این مراکز هستند و فعالیت مراکز تولید رمزارز غیرمجاز خلاف قانون است و باید جلوی آنها گرفته شود.

صنعت برق یکی از صنعت های مهم و پیشرو در ایران است

وی با بیان اینکه صنعت برق یکی از صنعت های مهم و پیشرو در ایران است، تصریح کرد: به فضل الهی در سنوات گذشته، سرمایه گذاری زیادی در حوزه برق کشور انجام شده و در حدود ۸۵ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه های حرارتی و آبی کشور است که در دنیا ظرفیت بالایی است و رتبه چهاردهم جهان را در این حوزه داریم.

وی با اشاره به اختلاف نظر درباره میزان مصرف برق دستگاه های تولید رمز ارز خاطرنشان کرد: در سال جاری، میزان مصرف برق خیلی بالا رفته است. حتما گرما و بحث های دیگر در این افزایش مصرف موثر هستند ولی به نظر می آید که عامل دیگری نیز باعث این افزایش غیرطبیعی مصرف برق در کشور است و باید همین دستگاه های تولید رمزارز علت این موضوع باشند.

شورای عالی امنیت ملی توقف فعالیت رمز ارزها را تصویب کرده است

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در خصوص توقف فعالیت تولیدکنندگان رمزارز با دستگاه قضایی هماهنگ شده، گفت: شورای عالی امنیت ملی هم موضوع توقف فعالیت آنها را تصویب کرده و دولت مجددا تصویب می کند و این اقدامات جرم است و باید دستگاه های تولید رمزارز جمع آوری و متوقف شوند.

جهانگیری خطاب به استانداران سراسر کشور تصریح کرد: استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان ها مکلف هستند هر کاری در این زمینه را با هماهنگی شخص وزیر نیرو انجام دهند.

وی ادامه داد: وقتی وزارت نیرو و وزیر نیرو تصمیم گرفته که در استانی محدودیتی اعمال شود این دستور تعیین کننده است و دستور دولت محسوب می شود و استانداران باید با وزیر نیرو همراهی کنند.

وی افزود: خواهش می کنم استانداران عزیز که همواره در حوادث و بحران‌ها نقش کلیدی و تعیین کننده داشته‌اند در این دو سه هفته هم با وزارت نیرو همکاری کنند تا سیاست‌های اعلامی دولت برای مدیریت بهینه برق اجرایی شود.

اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور خاطرنشان کرد: جلساتی در رابطه با خاموشی های اخیر برق در کشور با حضور وزیران کشور و نیرو برگزار و تصمیمات مهمی برای حل این مساله در این جلسات گرفته شد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید