کد خبر:16296
پ

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران از لایروبی بیش از ۴۵ کیلومتر از مجاری آب‌های سطحی استان تهران برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی خبر داد و گفت: در سال آبی جاری نیز اجرای عملیات رفع موانع آبگذری رودخانه‌ها و مسیل‌ها همچنان انجام می شود.

 

به گزارش  روزانه نیوز  به نقل از وزارت نیرو، احمدعلی قربانیان، با بیان اینکه توجه به اهمیت لایروبی و رفع موانع حادثه‌خیز در رودخانه و سایر مجاری آب‌های سطحی در محدوده شهرها و روستاها و همچنین تکلیف قانونی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در محدوده‌های مورد نظر که  این امر موکداً توسط این شرکت به مسئولان ذی‌ربط اعلام شده است افزود: از دیگر برنامه‌های این شرکت استفاده از بخش خصوصی در ساماندهی رودخانه‌ها است که در این قالب حجمی بالغ بر ۳ میلیون متر مکعب لایروبی انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه حدود ۴۵ کیلومتر از بازه‌های اضطراری مجاری آب‌های سطحی در سطح استان (اکثراً در محدوده‌های خارج از شهر و روستا) لایروبی شده است، اضافه کرد:  امیدوار هستیم که سایر دستگاه‌های ذی‌مدخل با اقدام به موقع نسبت به رفع موانع آبگذری در بازه‌های مسکونی و محل تقاطع راه‌های مواصلاتی اقدام لازم را به عمل آورند.

 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: در اثر این اقدامات، حجم لجن و لای در حدود یک میلیون متر مکعب از بستر مجاری آب‌های سطحی تخلیه و بستر برای عبور سیلاب‌های احتمالی آماده سازی شده است.

 

قربانیان، اضافه کرد: با توجه به حساسیت مدیریت سیلاب، ضرورت لایروبی و رفع انسداد نقاط سیل خیز و بحرانی جهت آبگذری ایمن سیلاب و همچنین کاهش خطرات سیل، شرکت آب منطقه‌ای تهران با عزم و اهتمام ویژه، انتخاب پیمانکاران واجد صلاحیت و استفاده از بخش خصوصی جهت رفع موانع آبگذری را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی همچنین افزود: به منظور تسهیل در اجرای عملیات لایروبی نسبت به استقرار ماشین آلات در چهار حوزه) فیروزکوه و دماوند، شمیرانات ((پردیس و تهران)، (شهریار، شهر قدس، رباط کریم، اسلامشهر) و حوزه عملیاتی (پاکدشت، ری و ورامین) اقدام شد./مهر

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید