کد خبر:20326
پ

از ماه‌ها پیش، دولت و کنگره آمریکا در حال مذاکره برای اجرای یک بسته کمک اقتصادی جدید برای مقابله با تبعات شیوع کرونا بودند که بالاخره شب گذشته کنگره با یک بسته 892 میلیارد دلاری موافقت کرد.

 

به گزارش روزانه نیوز به نقل از رویترز، آغاز مذاکرات بین کاخ سفید و کنگره آمریکا برای اجرای یک بسته کمک اقتصادی جدید در راستای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع  کرونا به هفته‌ها قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور باز می‌گردد.

 

درحالی که تا پیش از این  حرف از مذاکره بر سر اجرای یک بسته 1500 میلیارد دلاری بود، اما بالاخره شب گذشته کنگره با یک بسته 892 میلیارد دلاری موافقت کرد.

 

انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به زودی موافقت خود را با این مصوبه کنگره اعلام کرده و آن را به قانون تبدیل کند.

 

به طور کلی طی شبی که گذشت اول مجلس نمایندگان این طرح را تصویب کرد و چند ساعت بعد این طرح در سنا نیز تصویب شد.

 

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، می‌گوید: اگرچه این طرح شامل کمک مستقیم به دولت‌های محلی و ایالتی که مدنظر دمکرات‌ها بود، نمی‌شود اما از این بسته کمکی حمایت می‌کنند. البته پلوسی تأکید کرد که پس از روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، دوباره موضوع کمک به دولت‌های محلی و ایالاتی مطرح خواهد شد.

 

پلوسی می‌گوید: اگرچه این بسته همه جوانب را در نظر نگرفته و کامل نیست، اما بخشی از مسیر کمک اقتصادی را هموار می‌کند.

 

این نخستین بار از ماه آوریل است که شاهد تصویب بسته کمک اقتصادی از سوی کنگره هستیم و در حالی اتفاق می‌افتد که شیوع کرونا در آمریکا روز به روز جدی‌تر شده و روزانه بیش از 210 هزار نفر را آلوده می‌کند.

 

از طرف دیگر روند بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور را هم کند کرده و تاکنون جان 317 هزار نفر را هم گرفته است. انتظار می‌رود در قالب این طرح مصوب، میلیاردها دلار به مدارس، شرکت‌های هواپیمایی، شبکه حمل و نقل و همچنین توزیع واکسن کرونا در این کشور کمک شود./فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید