کد خبر:22308
پ

وزیر خارجه جدید آمریکا مدعی شد این کشور در کنار متحدانش از موقعیتی بهتر برای مقابله با تهدیدهای ایران برخوردار خواهد بود.

به گزارش روزانه نیوز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه پیشنهادی «جو بایدن» مدعی شد که آمریکا در کنار متحدانش از موقعیتی بهتر برای مقابله با تهدید‌های ایران برخوردار خواهد بود.

بلینکن در جلسه سنا ادعا کرد: «در کنار متحدانمان موقعیت بهتری برای مقابله با تهدید‌های ناشی از روسیه، ایران و کره شمالی خواهیم داشت.»

وی در ادامه افزود: «دولت بایدن به جلوگیری از تحقق هدف ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متعهد است. توافق هسته‌ای در محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران موفق بود و خروج از آن به ایران فرصت برای کار بر روی غنی سازی داد.»

وزیر خارجه پیشنهادی «جو بایدن» درباره تصمیم رئیس‌جمهور منتخب درباره بازگشت به برجام، گفت: در حقیقت وی بر این امر اعتقاد دارد که اگر ایران به توافق بازگردد، آمریکا نیز به این توافق باز خواهد گشت.

وی تصریح کرد: به عقیده من، توافق برجام علی‌رغم محدودیت‌هایی که داشت، اما توانست در مأموریت خود در جهت بستن مسیر‌های دستیابی ایران به مواد هسته‌ای لازم بمنظور ساخت سلاح هسته‌ای موفق عمل کند.

بلینکن ادامه داد: برجام علاوه بر این موارد توانست شدیدترین بازرسی‌ها را در طول تاریخ کنترل تسلیحاتی مستقر کند.

این مقام آمریکایی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «ما به دنبال توافقی طولانی‌تر و قویتر با ایران هستیم، آمریکا مسئولیت جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌‌ای را دارد.»

بلینکن در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت «توافق ابراهام از امنیت اسرائیل و ثبات در منطقه حمایت می‌کند. به دنبال راه حل دو دولتی در خاورمیانه هستیم اما شک دارم در کوتاه مدت به آن برسیم.»

بلینکن در اظهاراتی بی‌اساس ضمن دفاع از جنایت دولت آمریکا مبنی بر ترور سردار سلیمانی، مدعی شد «از کشته شدن قاسم سلیمانی ناراحت نیستم، زیرا باعث ریخته شدن خون‌های زیادی بود. سربازان آمریکایی پس از کشته شدن سلیمانی زخمی شدند.»

این مقام آمریکایی همچنین گفت: «از رویکرد سفت و سخت ترامپ در مقابله با چین حمایت می‌کنم.»/باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید