کد خبر:34697
پ

به گزارش روزانه نیوز ،علی سنجربیگی گفت: این جمعیت قصد دارد به پاس یک قرن خدمت بی منت ، آئین گرامیداشتی را در اردیبهشت‌ماه امسال و طول سال ۱۴۰۱ با شعار «یک قرن خدمت بی‌منّت» برگزار نماید.

انجام این مراسم همزمان شده با ارائه ۸ هزار خدمت از سوی این جمعیت که به یاد ۸ هزار شهید استان همدان برگزار خواهد شد.

او به نقش پررنگ امدادگران و کارکنان هلال‌احمر در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.

سنجر بیگی در ادامه این دوران را برگ زرینی از دفتر یکصدسالگی خدمات هلال‌ احمر عنوان کرد.

او گفت: کنگره ۸ هزار شهید استان همدان از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و با استفاده از رهنمون های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پیرامون کافی نبودن برگزاری یادواره برای شهدا و لزوم انجام کارهای شاخص به منظور گرامیداشت یاد و نام آنها ادامه می یابد و در ابتدای سال ۱۴۰۲ به مراسم کنگره ختم می‌شود و دربه همین منظور کمیته‌هایی تشکیل شده که جمعیت هلال احمر استان عضو کمیته اقشار و سازمان‌های مردم نهاد این کمیته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: خدمات طلایی این جمعیت در دوران پساجنگ هم تا بازگشت آزادگان سرافراز به وطن با نقش واسطه‌گری هلال‌احمر در میان اُسَرا و خانواده‌های آنها ادامه داشته است .

سنجربیگی گفت: امسال ۸ هزار خدمت را به مناسبت صد سالگی جمعیت هلال احمر در یکصد خانه هلال مستقر در سراسر استان و به یاد و نام ۸ هزار شهید استان اجرایی خواهیم کرد و این خدمات و آموزش‌ها فراتر از برنامه هاي مصوب جمعيت و اقداماتی است که در هفته هلال داریم.

او گفت: خدمات این طرح به نیابت از شهدای گرانقدر را شامل آموزش‌های همگانی و تخصصی، اعزام کاروان سلامت، شناسایی خیرین و نیکوکاران محلی، شناسایی مددجویان و افراد بی‌بضاعت و ارائه خدمات كمك هزينه درماني ،دارويي و توانبخشي ،عضو گیری برای واحدهای جوانان، امداد و داوطلبان در خانه‌های هلال و شعب سراسر استان، تشکیل کانون‌های جوانان، دانشجویان و طلاب، تهیه نقشه خطرپذیری روستاها، برگزاری مانورهای امدادی و تشکیل تیم‌های امداد روستایی انجام عنوان کرد.

او گفت: اکثر اقداماتی هم که در هفته هلال و بمناسبت سالروز تاسیس این نهاد مردی انجام می گیرد همسو با اقداماتی ست که درطول امسال بمناسبت کنگره شهدای استان و یکصدمین سال تاسیس هلال احمر اجرایی می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید