کد خبر:40969
پ

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از افزایش ۱۹ درصدی مصرف گاز در همدان خبر داد و گفت: برودت هوا باعث افزایش حجم مصرف گاز شده که صرفه‌جویی ضروری است.

به گزارش روزانه نیوز، محمدصادق محبی‌نظر با اشاره به برودت هوا اظهار کرد: مصرف گاز طی شبانه‌روز گذشته در همدان ۱۶ میلیون و ۸۰ هزار مترمکعب بوده که نسبت به روز قبل افزایش ۴.۴ درصدی داشت.

وی با بیان اینکه این میزان مصرف نسبت به روز مشابه در سال ۱۴۰۰ افزایش بیش از ۱۹ درصدی داشته است افزود: این میزان مصرف زنگ هشدار مصرف گاز استان است زیرا ۸۹ درصد مصرف گاز مربوط به بخش خانگی و تجاری است.

مدیرعامل شرکت گاز همدان با بیان اینکه طی شبانه‌روز گذشته ۶۰۰ هزار مترمکعب افزایش مصرف گاز را داشتیم عنوان کرد: این میزان مصرف بسیار زیاد است که اگر ادامه داشته باشد با مشکلاتی مواجه خواهیم شد و مجبوریم برای پایداری شبکه و برقراری گاز بخش خانگی، گاز صنایع بیشتری را محدود یا حتی قطع کنیم که آسیب زیادی را به تولید و اشتغال می‌زند.

وی اضافه کرد: در استان همدان ۶۱۰ هزار مشترک خانگی داریم که اگر هر کدام از مشترکان روزانه یک متر مکعب کاهش مصرف داشته باشند، ۶۱۰ هزار مترمکعب کاهش معادل کل صنایع فولاد، آجر، کاشی و سرامیک است و همه این کارخانجات می‌توانند فعال باشند.

محبی‌نظر نقش مردم و مشترکان را در صرفه‌جویی گاز ویژه دانست و گفت: مشترکان در خانواده و محیط اداری باید حساسیت ویژه برای مصرف گاز داشته باشند زیرا صرفه‌جویی در محیط کار و منزل می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم به عنوان بازرسان شرکت گاز می‌توانند به هر اداره یا سازمانی که مراجعه کردند و با گرمای بیش از حد یا باز بودن پنجره‌ها مواجه شدند، آن را به سامانه ۱۹۴ گزارش دهند تا رسیدگی شود.

مدیرعامل شرکت گاز همدان تصریح کرد: بیش از ۳ هزار و ۳۵۰ مورد پایش از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان داشتیم که گاز چند مجموعه بانکی و ورزشی قطع و برخی هم اخطار گرفتند بنابراین نقش مردم به عنوان یک مطالبه‌گر می‌تواند در همراهی اثرگذار باشد.

وی یادآور شد: با ورود سامانه بارشی سرمایی هم اواخر هفته استان را در برمی‌گیرد که باید آمادگی لازم را داشته باشیم و مردم نیز نقش بازرسی خود را ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید