کد خبر:51125
پ

شهردار بهار بودجه امسال شهرداری بهار را 140 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: رقم بودجه نسبت به سال گذشته، افزایش 30 درصدی داشته است و با ریل گذاری مناسب قطعاً بودجه امسال، محقق می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز، شاهین فرجی‌فر افزود: اعتبار شهرداری بهار، در پی نیازسنجی و نظرسنجی از مردم تدوین شده زیرا مردم سرمایه‌داران اصلی شهر هستند و برای کسب رضایتمندی، باید اولویت‌های مردم با هدف‌گذاری دقیق، در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: طرح تفصیلی شهر بهار از سال 73 به دلیل تداخلات حریم سیاسی با شهر همجوار، مسکوت مانده بود که پس از 20 سال با احقاق حقوق مردم تدوین، تصویب و ابلاغ شد.

شهردار بهار افزایش سرانه تجاری شهر بهار از 5 هکتار به بیش از 13 هکتار را نتیجه ابلاغ طرح تفصیلی شهر بهار دانست و گفت: با ابلاغ طرح تفصیلی، سرانه تجاری شهر بهار 2.5 برابر می‌شود و فضای تجاری پویا، تولید ثروت را به دنبال دارد.

فرجی فر از ساخت اولین مجتمع تجاری شهر بهار در شهرک فرهنگیان بهار خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بخش عظیمی از اقتصاد همدان، متاثر از شهر بهار است؛ احداث مراکز تجاری در سطح شهر ضروری است.

وی اظهار کرد: نگاه مجموعه شهرداری و شورای شهر، نگاه «توسعه گرایانه» است و درب اتاق شهردار به روی سرمایه‌گذاران باز است و برای ماندگاری سرمایه در شهر، با حفظ منافع مردم و سرمایه‌گذار تلاش می‌کنیم.

شهردار بهار با تقدیر از استاندار و معاون عمرانی استاندار گفت: مقام ارشد استان و معاون عمرانی در تصویب وابلاغ طرح تفصیلی بهار سنگ تمام گذاشتند که این حرکت ستودنی است.

فرجی فر تاکید کرد: در راستای ساماندهی ورودی شهر بهار، مصمم به تعریض پلاک ها هستیم و مالکین پلاک های در مسیر تعریض، واقع در بلوار کشاورز، برای توافق با شهرداری و در راستای حفظ منافع دو جانبه، سریعا اقدام کنند و نگران تامین منافعشان نباشند زیرا برای آنها امتیاز تجاری، ساخت و ساز و محیط کسب و کار مناسب قائل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه با تفکیک زمین در بلوار بسیج سرانه قیمتی مسکن در بهار می‌شکند؛ اظهار داشت: با رفع مشکل تفکیک زمین در بلوار بسیج، کلیه مالکین بلوار بسیج در سمت راست برای سیر مراحل قانونی و تفکیک و تغییر کاربری زمین‌ها می‌توانند به شهرداری بهار مراجعه کنند.

شهردار بهار اعلام کرد: پس از طی مراحل قانونی، اسناد جزیره شادی در 20 هکتار، از شخص به نام شهرداری برگشت و در حال حاضر شهرداری بهار، مالک است و دادخواست خلع ید به مراجع قضایی داده شده و پس از خلع ید، بر اساس صلاح مردم و با نظرسنجی از خود مردم و بدون واگذاری زمین، با بخش خصوصی مشارکت خواهیم کرد و پشت درب های بسته برای مردم تصمیم نمی گیریم.

فرجی فر تصریح کرد: قطار خوابیده شهرداری بهار حرکت کرده و شهر بهار را به سمت توسعه می‌برد و هر شخصی تلاش کند با این قطار همراه خواهد بود و افرادی که ایستا باشند و درنگ کنند از قطار جا می‌مانند و باید پیاده شوند و در جایگاه دیگری خدمت کنند.

وی به کریدور گردشگری میدان شهید سلیمانی تا میدان بهار اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی در بلوار 30 متری شهید بهشتی از سر گرفته می‌شود و آسفالت ریزی 30 متری شهید بهشتی به صورت کامل تا چهارراه نهالستان و بخشی از پیاده روسازی نیز تا پایان فصل کاری امسال انجام می‌شود.

شهردار بهار تاکید کرد: فاز اول پارک 3.5 هکتاری تا 6 ماه آینده، به بهره برداری می رسد و در شهریور 1404 این پارک به صورت کامل افتتاح خواهد شد.

فرجی فر اعلام کرد: در سال جاری، از میدان آزادگان تا میدان شهرداری چهارباغ می‌شود و در فاز اول 6 میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است که با حصول درآمد مطلوب این رقم به 12 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی ادامه داد: هزینه پروانه ساختمانی مسکن ملی بهار، 5 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که به پیشنهاد شهردار بهار و تصویب شورای اسلامی، تخفیف 97 درصدی بابت پروانه ساختمانی مسکن ملی در شهر بهار صادر شد.

شهردار بهار پیگیری پروژه ولایت، آسفالت ریزی، تکمیل عملیات آسفالت ریزی معابر اصلی و فرعی و رفیوژ وسط بلوار شهید بهشتی، بازسازی پل‌های آهنی، تکمیل احداث کانال اصلی هدایت آب‌های سطحی، پیاده روسازی در میدان شهرداری تا چهارراه فرهنگ و بخشی از بلوار معلم، اصلاح نقاط حادثه خیز و ساماندهی چشمه قصابان را از برنامه‌های دیگر امسال برشمرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید