کد خبر:50942
پ

معاون امور داوطلبان هلال احمر استان همدان از اجرای ۷ طرح نوروزی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز با بهره‌مندی ۲۳هزار ۵۰۰ نفر به ارزش۳ میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خبر داد.‌

به گزارش روزانه نیوز، صالح میرزایی در تشریح این خبر اظهارداشت: با ابلاغ برنامه‌های طرح نوروزی ۷ طرح مروجین سلامت، پایش و غربالگری سلامت، مرهم زائر، پویش بشردوستی، پویش هلال رحمت، نیابت و داوطلب یار امداد و نجات در ایام نوروز اجرا گردید.

وی افزود: طرح پویش هلال رحمت با هدف حمایت از معیشت اقشار نیازمند آسیب پذیر و کمتر برخوردار جامعه و تامین بخشی از اقلام اساسی و مواد غذایی مورد نیاز این خانوارها در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان صورت پذیرفت که در این طرح ۳۳۰۴ سبد آماده توزیع شد و همچنین ۶۲ سفره افطاری جهت ۱۸۸۰ نفر بهره‌ور برپا شده است.

معاون امور داوطلبان هلال احمر استان همدان ادامه داد: طرح مروجین سلامت در چهارشنبه آخر سال با هدف کاهش مخاطرات چهارشنبه سوری و با ارائه مشاوره و همچنین آگاه سازی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان با توزیع بسته های فرهنگی، بروشور و برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف با بهره‌مندی ۸۷۲۳ نفر انجام شد.

صالح میرزایی در خصوص اجرای طرح پویش بشردوستی گفت: با جمع آوری کمک‌های مردمی نقدی و غیر نقدی جهت سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان، اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات که با اعلام آمادگی ۳۴ پزشک داوطلب به شکل آنکال جهت همیاری به مسافرین و پاسخگویی به سوالات آنان و نجاتگران در پایگاه‌های امداد و نجات ارائه خدمت نمودند.

به گفته وی، طرح مرهم زائر برای سومین سال متوالی اجرا شد که از طریق فراخوان عمومی اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی و دارویی عموم مردم و شرکت های دارویی برای زائرین حسینی صورت پذیرفت و تعداد ۱۸۵ نوع دارو جمع آوری شد.

معاون امور داوطلبان هلال احمر استان همدان از اجرای طرح نیابت که در آن داوطلبان علاقمند به ۴۶ خانه و سرای سالمندان رفته و به ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و رفاهی به آنان پرداختند، خبر داد.

وی در پایان از اجرای طرح پایش و غربالگری سلامت که با برپایی ایستگاه‌های پایش سلامت در جوار پایگاه‌های ثابت و سیار امداد و نجات و جوانان، با کنترل فشار خون، قند خون و نیز گرفتن نوار قلب و ضربان قلب به ۳۰۱۰ نفر مسافر خدمات داده شد نام برد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید